Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (doktora) > BİYOMETRİ-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOMETRİ-I Üçüncü düzey BİY 567 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. AYDIN ŞÜZÜ TUNÇBİLEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste biyolog ve ekologlar için bazı istatistiksel metotlar anlatılacaktır.
Dersin tanımı Biyometriye giriş, tanımsal istatistik, bazı temel olasılık kavramları, olasılık dağılımları, bazı önemli örnekleme dağılımları, tahmin, hipotez testleri, bilgisayar uygulamaları.

Dersin içeriği
1- Biyometriye giriş
2- Descriptive istatistik Olasılık fikri
3- Olasılık fikri
4- Olasılık dağılımları
5- Örnek dağılımları ve tahmin
6- Hipotez testi (merkezi yönelim,a ve P değerleri)
7- Hipotez testi (1 ve 2-kuyruklu testler, Tip I ve Tip II hata)
8- ARA SINAV
9- Biyolojide varyasyon (parametreler ve istatistik)
10- Biyolojide varyasyon (ölçüm dereceleri)
11- Transformasyon
12- Bilgisayar uygulamaları
13- Bilgisayar uygulamaları
14- Bilgisayar uygulamaları
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Biyoistatistik hakkında genel bilgileri öğrenmek, öğrenilen bu bilgiler ışığında uygulama alanlarını tanır
2- Biyoloji testlerinde hangi istatistiğin kullanacağını bilir
3- Tablo ve grafik yapım yöntemlerini bilir
4- Önemlilik testlerini bilir
5- Korelasyon ve regrasyon analizini bilir
6- Zaman serileri analizini bilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 3 5 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 12 24
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı SPSS Statistical Software
Yardımcı Kaynaklar Özdamar K., Paket Programlar ile İstatistiksel Veri analizi, 1997.Pharmacology, Vol: 4, 1985.

Ders ile ilgili dosyalar