Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > SERAMİK MESLEKİ İNGİLİZCE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SERAMİK MESLEKİ İNGİLİZCE İkinci düzey SERT006 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri SYBD 101 YABANCI DİL-I (İNGİLİZCE), SYBD 102 YABANCI DİL-II (İNGİLİZCE)
Eğitimin dili İNGİLİZCE
Koordinatör DOÇ. NİZAM ORÇUN ÖNAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MAGED MOHAMED ZAKY HASSAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Seramik alanlarında temel ve gerekli İngilizce terimlerini öğrenmek. Seramik sanatı ve teknolojisi ile ilgili İngilizce kaynakları kolaylıkla tarayabilmek ve geniş alanda bilgiye ulaşabilmek.
Dersin tanımı Yazılı ve sözlü dil öğrenimi. İngilizcede anahtar kelimeler ile kullanarak araştırmalar yapması. Seramik alanındaki basit ve temel bilgilerin İngilizceden Türkçeye çevirmesi.

Dersin içeriği
1- Genel tanıtım ve öğrencilerin İngilizce seviyesinin belirlenmesi. Beyin fırtınası yaparak gerekli seramik terimlerinin listesinin oluşturulması ve kontrol edilmesi.
2- İngilizce temel gramerine yeniden göz atılması (Verb to be present simple). Seramik ürünlerin terimleri (Sofra Takımı)
3- İngilizce temel gramerine yeniden göz atılması (Verb to do present simple). Seramik ürünlerin terimleri (Vitrifiye)
4- İngilizce temel gramerine yeniden göz atılması (present simple I''''m - I do). Seramik ürünlerin terimleri (Mimari ve sanatsal ürünleri)
5- İngilizce temel gramerine yeniden göz atılması (Verb to be past simple). Seramik malzemelerin terimleri
6- İngilizce temel gramerine yeniden göz atılması (Verb to do past simple). Seramik malzemelerin hazırlamasının ve fiziksel ve kimyasal özelliklerinin terimleri
7- İngilizce temel gramerine yeniden göz atılması (Past simple I was - I did). Seramik tekniklerinin terimleri (Şekillendirme teknikleri)
8- VİZE SINAVI
9- İngilizce temel gramerine yeniden göz atılması (Present continuous). Seramik tekniklerinin terimleri (Dekor ve sırlama teknikleri)
10- İngilizce temel gramerine yeniden göz atılması (Past Continuous). Seramik tekniklerinin terimleri (Pişirim teknikleri)
11- İngilizce temel gramerine yeniden göz atılması (Past Continuous and Past Simple).Seramik aletlerinin ve makinelerin terimleri.
12- İngilizce temel gramerine yeniden göz atılması (Future tense and would). İngilizce ile Seramik konularından araştırma yapılması.
13- İngilizce temel gramerine yeniden göz atılması (might, can, could). İnternet üzerinden seramik makinelerin firmaları ve özelliklerinin araştırılması.
14- İngilizce temel gramerine yeniden göz atılması (must, should). İngilizce ile seramik dergilerinden farklı konuların araştırılması ve Türkçeye çevrilmesi.
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Meslek konularında İngiliz dilinde temel bilgilere sahip olmak.
2- İngilizce kaynakçalarında temel bilgileri inceleyebilmek ve Türkçeye çevirebilmek.
3- Seramik sanatı ile ilgile İngilizcede yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak basit bir şekilde ifade edebilmek.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar • Hamer, Frank and Janet, “The Potter’s Dictionary of materials and techniques” Fifth edition, London 2004. Raymond Murphy, "Essential Grammar in Use", third edition, Cambridge University Press 2007. • Ceramic Arts Daily (Online Dergisi): http://ceramicartsdaily.org/ • Türkiye Seramik Dergisi: http://www.serfed.com/tr/listing.php?cat_id=20

Ders ile ilgili dosyalar