Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Türkçe Eğitimi (doktora) > FEN EĞİTİMİNDE NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN EĞİTİMİNDE NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Üçüncü düzey İFE 501 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bilimsel araştırma yöntemleri, istatistik, ölçme değerlendirme
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA METİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Oktay BEKTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Yüksek lisans öğrencilerinin tezlerinde kullanmak istedikleri nicel araştırma yöntemini nasıl kullanacaklarına dair uygulamalar yapmak, etik kurallar hakkında bilgilendirmek
Dersin tanımı Nicel araştırma nedir? Desenleri nelerdir? Literatür taraması nasıl yapılır? Örneklem nasıl belirlenir? Veri toplama araçları nasıl belirlenir? Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları nasıl yapılır? Veri analizi nasıl yapılır? Sonuç ve tartışma nasıl yazılır? Öneriler nasıl yazılır? Kaynakça nasıl verilir? Etik kurallara uygunluk nasıl sağlanır?

Dersin içeriği
1- Nicel araştırma yaklaşımları hakkında genel bilgi Etik kurallar (Her hafta ilgili konuda detaylandırma)
2- Nicel araştırma çeşitleri
3- Nicel bir araştırmada literatür taramasının nasıl yapılacağı
4- Nicel bir çalışma için araştırma sorusu yazabilme
5- Nicel araştırmada değişkenler, alt problemler ve hipotezler hakkında bilgi sahibi olabilme
6- Nicel Araştırmada evren ve örneklem hakkında bilgi sahibi olma
7- Nicel Araştırmadaki veri toplama araçları hakkında bilgi sahibi olma
8- Nicel araştırmada veri analizi yapabilme
9- SPSS hakkında bilgi sahibi olma
10- Nicel araştırma sonucu analiz edilen verilen nasıl sonuçlanacağı hakkında bilgi sahibi olma
11- Tartışma yapabilme
12- Önerilerin nasıl yazılacağı hakkında bilgi sahibi olma
13- Kaynakça yazımı hakkında bilgi sahibi olma
14- Nicel araştırma sonucunda makale yazımını öğrenip, çalışmalarının yayın hazırlığını yapma
15- Nicel araştırmalarda etik kurallara uygunluk hakkında bilgilendirme
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Nicel araştırmanın felsefesi hakkında bilgi sahibi olurlar
2- Nicel araştırmanın çeşitleri hakkında bilgi sahibi olurlar
3- Nicel araştırmada literatür taramasının nasıl yapılacağını ve gerekçenin nasıl yazılacağını öğrenirler
4- Araştırma sorusu, alt problemler ve hipotezleri yazmayı öğrenirler
5- Araştırma desenini, örneklemi ve veri toplama araçlarını belirlerler
6- Geçerlik ve güvenirlik çalışmasının nasıl yapılacağını anlarlar
7- Verileri analiz ederler
8- Bulguları yazar ve sonuç ve tartışmayı yaparlar
9- Kaynakçayı yazabilirler
10- Etik kurallar hakkında bilgi sahibi olurlar

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2- Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3- Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
4- Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
5- Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6- Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7- Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 3 3
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fraenkel, J.K, ve Wallen, N. E. (1996). How to design and evaluate research in education (third education). New York: McGraw-Hill, Inc.
Yardımcı Kaynaklar Aypay, A. ve arkadaşları, (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık Aziz, A. (2008). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri ve teknikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Bogdan, R. C. ve Biklen, S.K. (2007). Qualitative research for education (Fifth edition). Boston: Pearson education. Büyüköztürk, S., Çakmak, E. K., Akgün O.E., Karadeniz, S. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Fraenkel, J.K, ve Wallen, N. E. (1996). How to design and evaluate research in education (third education). New York: McGraw-Hill, Inc. Gay, L. R., & Airasian, P. (2000). Educational research: Competencies for analysis and application (Sixth edition). Ohio: Prentice-Hall, Inc. Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Marshall, C. ve Rossman, G.B. (2006). Designing qualitative research (Fourth edition). California: Sage Publications Merriam, S. B. (2009). Qualitative research (Second edition). San Francisco: Jossey-Bass. Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (Third Edition). California: Sage Publications Sönmez, V. ve Alacapınar, F.G. (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık Yildirim, A. ve Şimsek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Sekizinci basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Ders ile ilgili dosyalar