Ön koşul dersleri
|
Bilimsel araştırma yöntemleri, istatistik, ölçme değerlendirme
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA METİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Oktay BEKTAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Yüksek lisans öğrencilerinin tezlerinde kullanmak istedikleri nicel araştırma yöntemini nasıl kullanacaklarına dair uygulamalar yapmak, etik kurallar hakkında bilgilendirmek
|
Dersin tanımı
|
Nicel araştırma nedir? Desenleri nelerdir? Literatür taraması nasıl yapılır? Örneklem nasıl belirlenir? Veri toplama araçları nasıl belirlenir? Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları nasıl yapılır? Veri analizi nasıl yapılır? Sonuç ve tartışma nasıl yazılır? Öneriler nasıl yazılır? Kaynakça nasıl verilir? Etik kurallara uygunluk nasıl sağlanır?
|
1- |
Nicel araştırma yaklaşımları hakkında genel bilgi
Etik kurallar (Her hafta ilgili konuda detaylandırma)
|
2- |
Nicel araştırma çeşitleri
|
3- |
Nicel bir araştırmada literatür taramasının nasıl yapılacağı
|
4- |
Nicel bir çalışma için araştırma sorusu yazabilme
|
5- |
Nicel araştırmada değişkenler, alt problemler ve hipotezler hakkında bilgi sahibi olabilme
|
6- |
Nicel Araştırmada evren ve örneklem hakkında bilgi sahibi olma
|
7- |
Nicel Araştırmadaki veri toplama araçları hakkında bilgi sahibi olma
|
8- |
Nicel araştırmada veri analizi yapabilme
|
9- |
SPSS hakkında bilgi sahibi olma
|
10- |
Nicel araştırma sonucu analiz edilen verilen nasıl sonuçlanacağı hakkında bilgi sahibi olma
|
11- |
Tartışma yapabilme
|
12- |
Önerilerin nasıl yazılacağı hakkında bilgi sahibi olma
|
13- |
Kaynakça yazımı hakkında bilgi sahibi olma
|
14- |
Nicel araştırma sonucunda makale yazımını öğrenip, çalışmalarının yayın hazırlığını yapma
|
15- |
Nicel araştırmalarda etik kurallara uygunluk hakkında bilgilendirme
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Nicel araştırmanın felsefesi hakkında bilgi sahibi olurlar
|
2- |
Nicel araştırmanın çeşitleri hakkında bilgi sahibi olurlar
|
3- |
Nicel araştırmada literatür taramasının nasıl yapılacağını ve gerekçenin nasıl yazılacağını öğrenirler
|
4- |
Araştırma sorusu, alt problemler ve hipotezleri yazmayı öğrenirler
|
5- |
Araştırma desenini, örneklemi ve veri toplama araçlarını belirlerler
|
6- |
Geçerlik ve güvenirlik çalışmasının nasıl yapılacağını anlarlar
|
7- |
Verileri analiz ederler
|
8- |
Bulguları yazar ve sonuç ve tartışmayı yaparlar
|
9- |
Kaynakçayı yazabilirler
|
10- |
Etik kurallar hakkında bilgi sahibi olurlar
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
|
|
2- |
Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
|
|
3- |
Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
|
|
4- |
Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
|
|
5- |
Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
|
|
6- |
Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
|
|
7- |
Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
3
|
3
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
1
|
3
|
3
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
14
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fraenkel, J.K, ve Wallen, N. E. (1996). How to design and evaluate research in education (third education). New York: McGraw-Hill, Inc.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Aypay, A. ve arkadaşları, (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
Aziz, A. (2008). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri ve teknikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Bogdan, R. C. ve Biklen, S.K. (2007). Qualitative research for education (Fifth edition). Boston: Pearson education.
Büyüköztürk, S., Çakmak, E. K., Akgün O.E., Karadeniz, S. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Fraenkel, J.K, ve Wallen, N. E. (1996). How to design and evaluate research in education (third education). New York: McGraw-Hill, Inc.
Gay, L. R., & Airasian, P. (2000). Educational research: Competencies for analysis and application (Sixth edition). Ohio: Prentice-Hall, Inc.
Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
Marshall, C. ve Rossman, G.B. (2006). Designing qualitative research (Fourth edition). California: Sage Publications
Merriam, S. B. (2009). Qualitative research (Second edition). San Francisco: Jossey-Bass.
Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (Third Edition). California: Sage Publications
Sönmez, V. ve Alacapınar, F.G. (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
Yildirim, A. ve Şimsek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Sekizinci basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
|
|