Ön koşul dersleri
|
Bilimsel araştırma yöntemleri, istatistik, ölçme değerlendirme
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA METİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Oktay BEKTAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Yüksek lisans öğrencilerinin tezlerinde kullanmak istedikleri nicel araştırma yöntemini nasıl kullanacaklarına dair uygulamalar yapmak, etik kurallar hakkında bilgilendirmek
|
Dersin tanımı
|
Nicel araştırma nedir? Desenleri nelerdir? Literatür taraması nasıl yapılır? Örneklem nasıl belirlenir? Veri toplama araçları nasıl belirlenir? Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları nasıl yapılır? Veri analizi nasıl yapılır? Sonuç ve tartışma nasıl yazılır? Öneriler nasıl yazılır? Kaynakça nasıl verilir? Etik kurallara uygunluk nasıl sağlanır?
|
1- |
Nicel araştırma yaklaşımları hakkında genel bilgi
Etik kurallar (Her hafta ilgili konuda detaylandırma)
|
2- |
Nicel araştırma çeşitleri
|
3- |
Nicel bir araştırmada literatür taramasının nasıl yapılacağı
|
4- |
Nicel bir çalışma için araştırma sorusu yazabilme
|
5- |
Nicel araştırmada değişkenler, alt problemler ve hipotezler hakkında bilgi sahibi olabilme
|
6- |
Nicel Araştırmada evren ve örneklem hakkında bilgi sahibi olma
|
7- |
Nicel Araştırmadaki veri toplama araçları hakkında bilgi sahibi olma
|
8- |
Nicel araştırmada veri analizi yapabilme
|
9- |
SPSS hakkında bilgi sahibi olma
|
10- |
Nicel araştırma sonucu analiz edilen verilen nasıl sonuçlanacağı hakkında bilgi sahibi olma
|
11- |
Tartışma yapabilme
|
12- |
Önerilerin nasıl yazılacağı hakkında bilgi sahibi olma
|
13- |
Kaynakça yazımı hakkında bilgi sahibi olma
|
14- |
Nicel araştırma sonucunda makale yazımını öğrenip, çalışmalarının yayın hazırlığını yapma
|
15- |
Nicel araştırmalarda etik kurallara uygunluk hakkında bilgilendirme
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Nicel araştırmanın felsefesi hakkında bilgi sahibi olurlar
|
2- |
Nicel araştırmanın çeşitleri hakkında bilgi sahibi olurlar
|
3- |
Nicel araştırmada literatür taramasının nasıl yapılacağını ve gerekçenin nasıl yazılacağını öğrenirler
|
4- |
Araştırma sorusu, alt problemler ve hipotezleri yazmayı öğrenirler
|
5- |
Araştırma desenini, örneklemi ve veri toplama araçlarını belirlerler
|
6- |
Geçerlik ve güvenirlik çalışmasının nasıl yapılacağını anlarlar
|
7- |
Verileri analiz ederler
|
8- |
Bulguları yazar ve sonuç ve tartışmayı yaparlar
|
9- |
Kaynakçayı yazabilirler
|
10- |
Etik kurallar hakkında bilgi sahibi olurlar
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır.
3-
4-
5-
6-
7-
8-
|
|
2- |
Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur.
|
|
3- |
Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
|
|
4- |
Bilgi ve İletişim Teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur
|
|
7- |
Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
|
|
8- |
Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır.
9-
|
|
9- |
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur. Alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal etkinlikler ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek bilgi ve becerilere sahip olur.
|
|
10- |
Mesleki Gelişim ve Yaşam boyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
|
|
11- |
Problem çözme yeteneklerini hem matematik eğitimi alanında hem de disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
|
|
12- |
Alanıyla ilgili çalışmalarda etik değerleri bilir ve uyar.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili çalışmaları rapor haline getirebilir ve sunabilir
|
|
14- |
Bilimsel çalışma sürecinde kullanacağı verileri toplama, ölçme ve istatistiksel olarak ifade etme ve yorumlama becerilerini kazanır.
|
|
15- |
Fenbilgisi eğitimi alanında meydana gelen gelişmeleri yerel ve evrensel boyutta değerlendirebilir.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
3
|
3
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
1
|
3
|
3
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
14
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fraenkel, J.K, ve Wallen, N. E. (1996). How to design and evaluate research in education (third education). New York: McGraw-Hill, Inc.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Aypay, A. ve arkadaşları, (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
Aziz, A. (2008). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri ve teknikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Bogdan, R. C. ve Biklen, S.K. (2007). Qualitative research for education (Fifth edition). Boston: Pearson education.
Büyüköztürk, S., Çakmak, E. K., Akgün O.E., Karadeniz, S. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Fraenkel, J.K, ve Wallen, N. E. (1996). How to design and evaluate research in education (third education). New York: McGraw-Hill, Inc.
Gay, L. R., & Airasian, P. (2000). Educational research: Competencies for analysis and application (Sixth edition). Ohio: Prentice-Hall, Inc.
Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
Marshall, C. ve Rossman, G.B. (2006). Designing qualitative research (Fourth edition). California: Sage Publications
Merriam, S. B. (2009). Qualitative research (Second edition). San Francisco: Jossey-Bass.
Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (Third Edition). California: Sage Publications
Sönmez, V. ve Alacapınar, F.G. (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
Yildirim, A. ve Şimsek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Sekizinci basım). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
|
|