Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Ermeni Dili ve Kültürü > ÇAĞDAŞ ERMENİ EDEBİYATI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇAĞDAŞ ERMENİ EDEBİYATI 1 Birinci düzey EDE 405 Seçmeli 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Ermenice Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GAFFAR MEHDIYEV
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. GAFAR MEHDIYEV
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı -
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- 20. yüzyıl Ermeni Roman edebiyatına giriş
2- Havhannes Tumanyanın roman yaratıcılığı
3- Avetik İsahakyan ve onun romanları
4- Sovyet zamanında Ermeni edebıyatı . Matevosyan . Siradegyan. Petrosyan
5- Ünlü Ermeni yazarlarının romanlarında kadın
6- Sovyet Ermenistanına kadarkı edebiyat. Romancıların düzyazı örnekleri
7- Sovyet Ermenistanı zamanı yazılmıç roman örneklerinin okutulması
8- Arasınav
9- Batı Ermeni edebiyatında roman
10- Klasik Ermeni edebiyatı ve çağdaş Ermeni edebiyatının kıyaslanması Ermeni şiirinden örneklerin sunumu
11- Ermeni yazrların 20. yüzyıl edebiyatıyla ilgili görüşleri
12- 20. yüzyıl Diasporada yaşayan Ermeni yazarlarının tanıtımı -
13- Ermeni Edebiyatı Dünü, Bugünü ve Geleceği
14- 20. yüzyıl Ermeni öykü ve romancılarının tanıtımı
15- Final Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Edebiyat hakkında bilgiler verilmesi.
2- Çağdaş Ermeni edebi ortamının anlatılması ve bilgilendirilmesi
3- Okuma becerisi
4- Edebiyat hakkında bilgi
5- Roman hakkında bilgi
6- Dil hakkında bilgi
7- Ermeni kültürü hakkında bilgi
8- Ermeni çağdaş edebiyatı hakkında bilg
9- Ermeni sanatı hakkında bilgi
10- Ermeni halkının tarihi hakkında bilgi

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
15- Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
16- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar