Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MENKUL DEĞER YÖNETİMİ |
Üçüncü düzey |
İŞL 615 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. LEVENT ÇITAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. LEVENT ÇITAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders, kitaplarda ve makalelerde yer alan konuların tartışılması ve anlatılması şeklinde yürütülecektir. Ayrıca makalelerde kullanılan ampirik yöntemler analiz edilecektir. Öğrenciler belirli konularda sunum yapacaktır.
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı menkul kıymetlerin değerlemesinin kavranması, menkul kıymet getirileri ile çeşitli değişkenler arsında ilişkilerin analiz edilerek, ilgili modellerin özümsenmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Derste, hisse senetleri ve tahvillerin değerlemesi, sermaye piyasalarında denge ve etkinlik, sermaye varlıkları fiyatlama modeli (CAPM), arbitraj fiyatlama modeli (APT), aktif ve pasif yatırım stratejileri, çeşitli değişkenler ile hisse senedi getirileri arasındaki ilişkiler incelenmektedir.
|
1- |
Finansal Piyasalar ve Finansal Varlıklar
|
2- |
Menkul Kıymet Borsaları ve Menkul Kıymet Değerlendirmesinde Genel İlkeler
|
3- |
Türkiye''''''''de Sermaye Piyasası Faaliyetleri ve Borsa İstanbul
|
4- |
Faiz Oranları, Yapısı ve Faiz Oranı Türleri
|
5- |
Tahviller ve Diğer Sabit Getirili Menkul Kıymetlerin Değerlemesi
|
6- |
Sermaye Varlıkları Fiyatlama Modeli (CAPM).
|
7- |
Sermaye Varlıkları Fiyatlama Modeli ve Endeks Modeli.
|
8- |
Arbitraj Fiyatlama Teorisi.
|
9- |
Arbitraj Fiyatlama Teorisi.
|
10- |
Aktif Yatırım Stratejisi ve Etkin Piyasalar.
|
11- |
Pasif Yatırım Stratejisi ve Etkin Piyasalar.
|
12- |
Fiyat-Kazanç Oranları ile Hisse Senetlerinin Getiri Performansı Arasındaki İlişkiler.
|
13- |
Piyasa Katma Değeri (MVA) ile Hisse Senedi Getirileri Arasındaki İlişkiler.
|
14- |
Satış/Fiyat, Borç/Özsermaye, Defter Değeri/Piyasa Değeri oranları ve İşletme büyüklüğü ile hisse senedi getirileri arasındaki ilişkiler.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hisse senedi ve tahvil değerlemesini yapabilmek.
|
2- |
Hisse senetleri fiyatlama modellerine hakim olmak.
|
3- |
Hisse senedi getirileri üzerinde etkili olabilecek faktörlerle hisse senedi getirileri arasındaki ilişkileri ampirik olarak analiz etmek.
|
4- |
Aktif ve pasif yatırım stratejilerini analiz edebilmek.
|
5- |
Varlık fiyatlama modellerinin ampirik testlerini gerçekleştirebilmek.
|
6- |
--
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
|
|
2- |
İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
|
|
3- |
Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
|
|
4- |
İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
|
|
5- |
İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
|
|
6- |
İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
|
|
7- |
Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
|
|
8- |
İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
|
|
9- |
Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
|
|
10- |
Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
|
|
11- |
Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
|
|
12- |
Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
|
|
13- |
Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
|
|
14- |
İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
|
|
15- |
Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
|
|
16- |
Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
2
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
6
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
16
|
16
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
8
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
2
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
2) "Investment Management and Mismanagement: History, Findings and Analysis", Seth C. Anderson, 2006, Springer.
3) "Corporate Finance: A Focused Approach", Michael C. Ehrhardt, Eugene F. Brigham February, 2010, Cengage Learning, 4th edition
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1) Yook, Ken C. Ve George M. McCabe, MVA and the Cross-Section of Stock Returns, Journal of Portfolio Management, 2001; 27, 3.
2) Kane, Alex, Alan J. Marcus ve Jaesun Noh, The P/E Multiple and Market Voılatility, Financial Analysts Journal, Jul/Aug 1996; 52, 4.
3) Shen Pu, The P/E Ratio and Stock Market Performance, Economic Review- Federal Reserve Bank of Kansas City; Fourth Quarter 2000; 85,4.
4) Barbee, William C., Sandip Mukherji ve Gary A. Raines, Do Sales-Price and Dept-Equity Explain Stock returns Beter than Book-Market and Firm Size ?, Financial Analysts Journal, Mar/Apr 1996; 52, 2.
|
|