Ön koşul dersleri
|
Dersin ön koşulu yoktur.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ERHAN MUĞALOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. EKREM ERDEM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders sınıf ortamında yüz yüze eğitim şeklinde teorik olarak işlenmektedir.
|
Dersin amacı
|
Doktora düzeyinde para ekonomisi ve finansal piyasa konularının teorik çerçevede anlaşılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Temel ekonomi bilgilerine sahip olduktan sonra para ekonomisi ve finansal piyasa konularını ilgilendiren genel konulardır.
|
1- |
An overview of financial system
|
2- |
The Behavior of interest rates
|
3- |
Risk and term structure of interest rates
|
4- |
Economic analysis of financial regulation and structure
|
5- |
Financial crises in advanced economies
|
6- |
Financial crises in emerging economies
|
7- |
Banking and its management
|
8- |
Midterm
|
9- |
Central Banks and the money supply
|
10- |
Tools of monetary policy
|
11- |
The conduct of monetary policy
|
12- |
The foreign exchange market
|
13- |
Monetary policy theory
|
14- |
Understanding monetary policy in the great recession
|
15- |
The New IS-LM Model: Language, Logic, and Limits
|
16- |
Final
|
17- |
Final
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu derste alınan eğitim sonunda öğrenciler genel ekonomi, para ve bankacılık tarihi, para bankacılık kavramları ve uygulamalarına na hakim olacaktır
|
2- |
Bu derste alınan eğitim sonunda öğrenciler Banka bilanço ve gelir tablosu kalemler itibariyle çeşitli riskler açısından değerlendirilebilecektir
|
3- |
Bu derste alınan eğitim sonunda öğrenciler Bankaların varlık ve yükümlülüklerine göre risk analizleri yapabilecektir.
|
4- |
Bu derste alınan eğitim sonunda öğrenciler para ve sermaye piyasası araçlarını ayırt edebilecek bu araçları tanıyacaklardır.
|
5- |
Tüm para konularıyla, her tür döviz ilişkileriyle ve mevduatlar, tüketici kredileri ve ticari bankaların diğer tüketici odaklı servisleri dahil olmak üzere tüm bankacılık işlemlerini açıklayabilecektir.
|
6- |
Para ve tüm parasal konuları teorik ve uygulamalı olarak analiz edebilecektir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ekonomik sorunlara iktisat teorileri ışığında çözümler üretebilmek
|
|
2- |
Yerel, ulusal ve uluslar arası düzeyde ekonomik gelişmeleri takip edebilmek
|
|
3- |
İktisat anabilim dalını oluşturan İktisat Teorisi, İktisat Politikası, İktisadi Gelişme ve Uluslar arası İktisat bilim dallarında uzmanlık bilgisine sahip olmak
|
|
4- |
Ekonomik sorunları matematiksel, istatistiksel ve ekonometrik modellere dönüştürebilmek
|
|
5- |
Matematiksel, istatistiksel ve ekonometrik yöntemleri, iktisadi problemleri çözüme kavuşturabilmek amacıyla kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
|
|
6- |
İktisat literatürünü İngilizce olarak takip edebilmek, iktisadi araştırmaları İngilizce yazabilmek ve sunabilmek
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
1
|
14
|
Kısa sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
10
|
2
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
147
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mishkin, F. S. (2007). The economics of money, banking, and financial markets. Pearson education.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Robert King, 2000, ''''The New IS-LM Model: Language, Logic, and Limits”
Federal Reserve Bank of Richmond Economic Quarterly 86, 45-103
Understanding fiscal and monetary policy in the great recession: Some
unpleasant fiscal arithmetic. January 2011 European Economic Review 55 2-
30.
Mishkin, F. S., & Eakins, S. G. (2006). Financial markets and institutions. Pearson Education India.
Money the Financial System and The Econmy, R. Glenn Hubbard
Para Banka ve Finansal Sistem Prof. Dr. Ekrem Erdem, Detay Yayınları 2014
|
|