Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
STATISTICS II |
Birinci düzey |
B-SRV212 |
Zorunlu |
4 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
English
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ALİ GÖKHAN YÜCEL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Esra Kahya Özyirmidokuz
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Ödevler, Takım-projeleri, Denemeler, Tartışmalar, Örnek olaylar öğretim elemanı sunumlarıyla eşzamanlı verilmektedir;
- İlk 8 ders ve seminerde edinilen teorik ve uygulamalı bilgileri edinme
- Son 8 ders ve seminerde edinilen teorik ve uygulamalı bilgileri edinme
-Bilgisayar yazılımları üzerinden veri matrisinde istatistiksel araçların uygulanması
-Ödevler ve geribildirimleri
- Öğrencilerin portföy üzerindeki soruları cevaplama ve istatistiksel bulguları yorumlama kapasitesini arttırma sunumları
- Bireysel olarak uygulamaları çözme yeteneğini göstermek için sunumlar
-Google Classroom ve ERUDM platformları ile ders notlarının takibi ve geribildirimler
|
Dersin amacı
|
Temel istatistiksel yöntemleri anlama, verilerin istatistiksel yöntemler kullanarak analiz edilmesi ve bulguların yorumlanması yeteneğinin geliştirilmesi
|
Dersin tanımı
|
Ekonomi alanı çok çeşitli veri analizini içerir. “İstatistik” dersi, öğrenciye ekonomik veri ve bilgilerin analizi için çeşitli isteklere cevap verme fırsatını sunmaktadır. Örnekleme, hipotez testleri ve modeller ve uygulamaları
|
1- |
Örnekleme
|
2- |
İstatistiksel tahmin, nokta ve aralık tahmini
|
3- |
Aralık tahmini (ortalama, oran ve varyans)
|
4- |
Aralık tahmini (ortalamalar, oranlar ve varyanslar arasındaki fark/oran)
|
5- |
Hipotez testleri
|
6- |
Hipotez testi (ortalama ve oran)
|
7- |
Hipotez testi (ortalamalar ve oranlar arasındaki fark)
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Hipotez testi (varyans ve standart sapma)
|
10- |
Ki-kare testleri
|
11- |
Korelasyon analizi
|
12- |
Yazılım uygulamaları (SPSS, Excel)
|
13- |
Regresyon analizi, ANOVAya giriş
|
14- |
İşletme uygulamaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Örnekleme ve örnekleme yöntemlerini açıklar
|
2- |
İstatistiksel tahminlemeyi açıklar
|
3- |
Hipotez testlerini açıklar ve karşılaştırabilir
|
4- |
Ki-kare testini açıklar
|
5- |
Korelasyon ve regresyon analizini açıklar, ve veriye uygular
|
6- |
Konuları bilgisayar ortamında uygular
|
7- |
Veriye uygun modeli seçer ve İstatistiksel analiz sonuçlarını yorumlar
|
8- |
Probleme göre veri matrisine uygulanması gereken doğru ve uygun istatistiksel yöntemi seçer, uygular ve sonuçları yorumlar
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İktisadi konular ile ilgili temel kavramları ve ekonomik göstergeleri açıklar.
|
|
2- |
İktisadi olayları, kavram ve teorileri kullanarak açıklar.
|
|
3- |
İktisadi teorilerin ve modellerin işleyişini açıklar ve uygun analiz araçları ile test eder.
|
|
4- |
İktisadi düşüncenin gelişimi ve modern düşünce sistemi içindeki yerini karşılaştırmalı olarak analiz eder ve açıklar.
|
|
5- |
Nitel ve nicel analiz yöntemleri ve araçları veri toplama, analiz etme ve yorumlamada kullanır.
|
|
6- |
Sayısal, sözel ve grafik halinde sunulan iktisadi bilgileri açıklar.
|
|
7- |
İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır.
|
|
8- |
İktisat alanında bir yabancı dili kullanır ve yabancı literatürü takip eder.
|
|
9- |
Karşılaşılması öngörülmeyen karmaşık iktisadi durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretebilir.
|
|
10- |
Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte karşılaşılan iktisadi sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
|
|
11- |
İktisat alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
12- |
Bağımsız ve özgün araştırma yapar ve alanındaki temel birincil kaynaklara ulaşır.
|
|
13- |
İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası analiz yapar.
|
|
14- |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal ve bilimsel değerler ile mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
|
|
15- |
İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunları çözer.
|
|
16- |
Sermaye piyasaları ile finansal teknikler konusunda sahip olduğu bilgileri kullanarak piyasalardaki gelişmeleri takip eder.
|
|
17- |
Ekonomideki karar birimlerinin davranışlarını bütüncül bir yaklaşımla analiz eder.
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
6
|
3
|
18
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
13
|
13
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
125
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• Anderson David, Sweeney Dennis, Williams Thomas - Statistics for Business and Economics, Revised, 2012, South-Western, Cengage Learning
• Brink, D. – Essentials of Statistics, David Brink &Ventus Publishing Aps, 2010
• Keller G., Warrack B., Bartel, H. – Statistics for Management and Economics. A Sistematic Approach, 1988, Wadsworth Publishing Company, Belmont, Californis
• Loftus, G.R., Loftus, E.F. – Essence of Statistics, Alfred A. Knopt, Bew York, 1988
• Mitrut Constantin, Serban Dana, Mitrut Cristina – Statistics for Business administration, Editura ASE, 2003
Newbold, P., Statistics for Business and Economics, Prentice-Hall International, Inc., 1995
Anderson D.R., Sweeney, D.J. and Williams T.A., Statistics for Business and Economics, Thomson South-Western, 2009
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Brightman, H., Schneider, H. - Statistics for Business Problem Solving, South-Western Publishing Co., Cincinnati, 1992 • Brink, D – Statistics – Exercises, David Brink &Ventus Publishing Aps, 2010 • Fernandes, M. – Statistics for Business and Economics, Marcelo Fernandes & Ventus Publishing Aps, 2009 • Mitrut Constantin, Serban Dana, Mitrut Cristina – Statistics for Business administration, Editura ASE, 2003 • Siegel, A.L., - Practical Business Statistics, 4th edition, Irwin , 2000 • E. L. LehmannJoseph P. Romano, Testing Statistical Hypotheses, Springer, New York, NY In addition, I recommended the lectures of Statistics courses from moocs: *coursera.org *edx.org
|
|