Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > HEMŞİRELİK ESASLARI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HEMŞİRELİK ESASLARI I Birinci düzey HEM 571 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SEVDA KORKUT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEVDA KORKUT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli İnteraktif yöntem
Dersin amacı Bu derste öğrencinin hemşirelik felsefesini, temel kavramlarını ve hemşirelik sürecini kullanması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders hemşireliğin felsefesini ve temel kavramlarını içerir.

Dersin içeriği
1- Programın açıklanması ve hazırlık çalışmaları
2- Seminer konularına hazırlık
3- Dünya'da ve Türkiye'de hemşireliğin tarihsel gelişimi
4- Hemşirelik uygulamalarında etik
5- Hemşirelik süreci
6- Vaka Tartışması
7- Kavram haritası-Örnek vaka sunumu
8- ARA SINAV
9- Holistik bakım
10- Enfeksiyon kontrolü ve hemşirenin sorumlulukları
11- Enteral-parenteral beslenme
12- Doku bütünlüğünün sağlanması ve yara bakımı
13- Hemşirelik bakımında yenilikler(İnovasyon)
14- Hemşirelik esaslarıyla ilgili kanıta dayalı çalışmaların sunumu
15- Hemşirelik esasları dersinde laboratuar kullanımı ve uygulamalı ders anlatımı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hemşirelik bakım sürecini kavrar.
2- Bireye bütüncül yaklaşımı kavrar ve uygular.
3- Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı çalışmaları uygulamaya aktarır.
4- Hemşirelik felsefesini kavrar.
5- Hemşirelik esasları öğretiminde uygun öğretim yöntemlerini kullanır.
6- Teorik bilgiyi uygulamaya aktarır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 12 3 36
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 12 5 60
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1.Birol L. Hemşirelik Süreci. Etki matbacılık. İzmir. 2005 • 2.Öz F. Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İmaj İç ve Dış Ticaret AŞ. Ankara. 2004. 3.Akça Ay F. ve ark. Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar, ve Beceriler. Nobel Tıp Kitapevleri İstanbul. 2011 Lynn P, Lebon M. (2011). Skills Checklists For Taylor’ s Clinical Nursing Skills. Lippincott Williams & Wilkins, 3. Edition, USA, p. 72-74. 4.Potter PA, Perry AG, Stockert P. et al. (2012). Fundamentals of Nursing. The C.V. Mosby Company, 8th Edition, p. 565- 643. 5.Sabuncu N, Akça Ay F. (2010). Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi. Nobel Tıp Kitabevleri, 1. Baskı, İstanbul, s. 260- 266. 6.Taylor CR, Lillis C, LeMone P. et al. (2010). Fundamentals of Nursing: The Art and Science of Nursing Care. Wolters Kluwer Health, 7th Edition, p. 722-740.
Yardımcı Kaynaklar 1.Potter P. (2011). Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Aşti TA, Karadağ A (Çev. Edt.) Nobel Kitabevi, 2.Lynn P. (2015). Kilinik Hemşirelik Becerileri. Bektaş H. (Çev. Edt.) Nobel Kitabevi, 3.Ay F, Ertem Ü, ve ark., Temel Hemşirelik,Medikal Yayıncılık, İstanbul,2007 4. Aşti T, Karadağ A. Hemşirelik Esasları İstanbul , 2012

Ders ile ilgili dosyalar