Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
HEMŞİRELİK ESASLARI I |
İkinci düzey |
HEM 571 |
Seçmeli |
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SEVDA KORKUT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SEVDA KORKUT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
İnteraktif yöntem
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrencinin hemşirelik felsefesini, temel kavramlarını ve hemşirelik sürecini kullanması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders hemşireliğin felsefesini ve temel kavramlarını içerir.
|
1- |
Programın açıklanması ve hazırlık çalışmaları
|
2- |
Seminer konularına hazırlık
|
3- |
Dünya'da ve Türkiye'de hemşireliğin tarihsel gelişimi
|
4- |
Hemşirelik uygulamalarında etik
|
5- |
Hemşirelik süreci
|
6- |
Vaka Tartışması
|
7- |
Kavram haritası-Örnek vaka sunumu
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Holistik bakım
|
10- |
Enfeksiyon kontrolü ve hemşirenin sorumlulukları
|
11- |
Enteral-parenteral beslenme
|
12- |
Doku bütünlüğünün sağlanması ve yara bakımı
|
13- |
Hemşirelik bakımında yenilikler(İnovasyon)
|
14- |
Hemşirelik esaslarıyla ilgili kanıta dayalı çalışmaların sunumu
|
15- |
Hemşirelik esasları dersinde laboratuar kullanımı ve uygulamalı ders anlatımı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hemşirelik bakım sürecini kavrar.
|
2- |
Bireye bütüncül yaklaşımı kavrar ve uygular.
|
3- |
Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı çalışmaları uygulamaya aktarır.
|
4- |
Hemşirelik felsefesini kavrar.
|
5- |
Hemşirelik esasları öğretiminde uygun öğretim yöntemlerini kullanır.
|
6- |
Teorik bilgiyi uygulamaya aktarır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşirelik felsefesini bilir
|
|
2- |
Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
|
|
3- |
Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
|
|
4- |
Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
|
|
5- |
Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
|
|
6- |
Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
|
|
7- |
İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
|
|
8- |
Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
9- |
Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
|
|
10- |
Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
|
|
11- |
Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
|
|
12- |
Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
13- |
Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
|
14- |
Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
4
|
48
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
12
|
3
|
36
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
12
|
5
|
60
|
Toplam iş yükü
|
|
|
196
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1.Birol L. Hemşirelik Süreci. Etki matbacılık. İzmir. 2005 •
2.Öz F. Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İmaj İç ve Dış Ticaret AŞ. Ankara. 2004.
3.Akça Ay F. ve ark. Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar, ve Beceriler. Nobel Tıp Kitapevleri İstanbul. 2011
Lynn P, Lebon M. (2011). Skills Checklists For Taylor’ s Clinical Nursing Skills. Lippincott Williams & Wilkins, 3. Edition, USA, p. 72-74.
4.Potter PA, Perry AG, Stockert P. et al. (2012). Fundamentals of Nursing. The C.V. Mosby Company, 8th Edition, p. 565- 643.
5.Sabuncu N, Akça Ay F. (2010). Klinik Beceriler: Sağlığın Değerlendirilmesi. Nobel Tıp Kitabevleri, 1. Baskı, İstanbul, s. 260- 266.
6.Taylor CR, Lillis C, LeMone P. et al. (2010). Fundamentals of Nursing: The Art and Science of Nursing Care. Wolters Kluwer Health, 7th Edition, p. 722-740.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1.Potter P. (2011). Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Aşti TA, Karadağ A (Çev. Edt.) Nobel Kitabevi,
2.Lynn P. (2015). Kilinik Hemşirelik Becerileri. Bektaş H. (Çev. Edt.) Nobel Kitabevi,
3.Ay F, Ertem Ü, ve ark., Temel Hemşirelik,Medikal Yayıncılık, İstanbul,2007
4. Aşti T, Karadağ A. Hemşirelik Esasları İstanbul , 2012
|
|