Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Harita Mühendisliği (doktora) > SEMINAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMINAR Üçüncü düzey CHEM-500 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ÖMERE DİP KUZUGÜDENLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ders işleme ve öğrenci sunuşları
Dersin amacı Yüksek lisans öğrencilerinin etkili sözel sunum yapma becerilerini geliştirme.
Dersin tanımı Ders sözel sunum gereksinimi, sözel sunum türleri ve etkili sunum yapma prensiplerini kapsar.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Sözel sunuş gereksinimi, türleri ve prensipleri
3- İÇERİK: - Konuya hakimiyet ve organizasyon
4- - Başlık-içerik uyumu, yeni bilgi ve inandırıcılık
5- - Zamanı etkin kullanım ve sonuçlandırma
6- - Soruları cevaplandırma ve tartışma becerisi
7- SUNUŞ: - ses tonu, dil ve akıcı anlatma
8- - ciddiyet, giyim ve göz kontrolü
9- - görsel yardım
10- - Anlatım hızı ve verilen süreyi ayarlama ve zamanında bitirme
11- Uygulamalar
12- Uygulamalar
13- Uygulamalar
14- Uygulamalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sözel sunuş gerekçeleri ve prensiplerini anlama
2- Her sunuşun dinleyenlere bir katkısı varsa anlamlı olacağını kavrama
3- Sunuşun içerik açısından doyurucu olması gerktiği
4- Anlatımın planlı ve anlaşılır olması
5- Başkalarının sunuşlarında iyi ve kötüleri değerlendirmenin kendi sunuşumuzu da geliştireceğini bilme
6- Sunuş sonrası kendini değerlendirmenin ilerisi için bir yatırım olduğunu kavrama
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.
2- Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
3- Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
4- Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
5- Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
6- Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
7- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
8- Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
9- Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 3 9
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar