Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Vet.farmakoloji-toksikoloji (cum.ort.dr) > YEREL HORMONLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YEREL HORMONLAR Üçüncü düzey VFT-606 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FERİDE KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. FERİDE KOÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 3 saat teorik
Dersin amacı Yerel hormonlar hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı önemli yerel hormonların özellikleri ve etkilerinin öğretilmesi

Dersin içeriği
1- Histamin I
2- Histamin II
3- Antihistaminik ilaçlar I
4- Antihistaminik ilaçlar II
5- Prostanoidler I
6- Prostanoidler II
7- Prostanoidler III
8- Ara sınav
9- Serotonin ve antagonistleri I
10- Serotonin ve antagonistleri II
11- Anjiyotensin ve antagonistleri I
12- Anjiyotensin ve antagonistleri II
13- Kininler I
14- Kininler II
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Histamin ve antihistaminik ilaçlar hakkında bilgi sahibi olur.
2- Prostanoidleri öğrenir.
3- Serotonin ve antagonistlerini bilir.
4- Anjiyotensin ve antagonistleri hakkında bilgi sahibi olur.
5- Kininleri öğrenir.
6- Histamin ve antihistaminik ilaçlar hakkında bilgi sahibi olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
2- Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
3- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
4- Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
5- Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
6- Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
7- Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
8- Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
9- Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
10- Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
11- Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Veteriner Farmakoloji Cilt 2, Kaya S editör, (2013)
Yardımcı Kaynaklar Basic and Clinical Pharmacology-Katzung

Ders ile ilgili dosyalar