Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Tibbi Laboratuvar Teknikleri > FEN BİLİMLERİNDE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE YETERLİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN BİLİMLERİNDE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE YETERLİKLERİ Birinci düzey İFE 618 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. UĞUR BÜYÜK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. UĞUR BÜYÜK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Öğrencilerin öğretmenlik mesleği için gerekli olan bilgileri, becerileri ve tutumları edinmelerini sağlamak, fen eğitimi konusunda mevcut kuramsal yaklaşımlar ile pratik öğretim stratejileri arasında bağ kurmalarını teşvik etmektir.
Dersin tanımı Öğretmen Eğitiminin Amacı ve Önemi, Farklı Ülkelerin Öğretmen Yetiştirme Politikaları, Sorunları, Atamalar ve Modeller, Hizmet İçi ve Hizmet Öncesi Eğitim Modelleri, Öğretmen Yeterliklerine ve Performans Göstergeleri • Fen Öğretmenlerinin Yeterliklerini Ulusal ve Uluslar Arası Düzeyde Karşılaştırması • Öğretmen Eğitimi ve Yeterliliği Makale Çalışması

Dersin içeriği
1- Kişisel ve Mesleki Değerler
2- Mesleki Gelişim
3- Öğrenciyi Tanıma
4- Öğretme ve Öğrenme Süreci
5- Öğrenmeyi, Gelişimi İzleme
6- Öğrenmeyi, Gelişimi Değerlendirme
7- Okul, Aile ve Toplum İlişkileri
8- Program Bilgisi
9- İçerik Bilgisi
10- Standart yeterlikler
11- Performans göstergeleri
12- Genel öğretmen yeterliklerini ulusal ve uluslar arası düzeyde karşılaştırması
13- Fen öğretmenlerinin yeterliklerini ulusal ve uluslar arası düzeyde karşılaştırması
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğretmen eğitiminin amacını ve önemini açıklar.
2- Farklı ülkelerin öğretmen yetiştirme politikalarını karşılaştırır.
3- Standart, yeterlik, performans göstergesi vb. öğretmen yeterliklerine temel teşkil eden kavramları açıklar.
4- Standart, yeterlik, performans göstergesi vb. öğretmen yeterliklerine temel teşkil eden kavramları açıklar.
5- Fen öğretmenlerinin yeterliklerini ulusal ve uluslar arası düzeyde karşılaştırır.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Laboratuvar güvenliği ve laboratuvarda uyulması gereken kuralları bilir. Laboratuvarda oluşabilecek riskleri belirler, bunlara karşı önlem alır, güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
4- Tıbbi laboratuvar uygulamalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi ile ilgili bilgi sahibidir ve gerekli tedbirleri uygular.
5- Tıbbi laboratuvarın işleyişi ve yönetimi hakkında bilgi sahibidir ve uygulamaları yürütebilme becerisine sahiptir.
6- Laboratuvarda kullanılan cihazları, aletleri ve malzemeleri bilir. Bunları uygun olarak kullanır, bakım ve temizliğini yapar.
7- Tıbbi laboratuvar testleri için uygun örneği kuralına uygun şekilde alır. Örneklerin uygun şekilde transferini sağlar. Örnek kabul ve ret kriterlerini uygular, temel testleri yapabilir ve muhafazası gerekli olan örnekleri usulüne uygun saklar.
8- Test öncesi örnek hazırlama işlemlerini yapar, preparat hazırlar, mikroskop kullanır ve mikrobiyolojik ekim yapar. Tıbbi laboratuvar testleri sırasında ortaya çıkabilecek hataları tespit eder ve onları düzeltir.
9- Kimyasal çözelti hazırlar, laboratuvar kimyası ile ilgili temel tanımları ve özellikleri bilir.
10- Sterilizasyon - dezenfeksiyon bilgisine sahiptir ve bunları uygular.
11- Laboratuvar istatistik çalışmaları, malzeme ve kit sayımı ile miad kontrollerini yapar.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 3 15 45
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar