Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Türkçe Eğitimi (doktora) > FEN BİLİMLERİNDE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE YETERLİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN BİLİMLERİNDE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE YETERLİKLERİ Üçüncü düzey İFE 618 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. UĞUR BÜYÜK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. UĞUR BÜYÜK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Öğrencilerin öğretmenlik mesleği için gerekli olan bilgileri, becerileri ve tutumları edinmelerini sağlamak, fen eğitimi konusunda mevcut kuramsal yaklaşımlar ile pratik öğretim stratejileri arasında bağ kurmalarını teşvik etmektir.
Dersin tanımı Öğretmen Eğitiminin Amacı ve Önemi, Farklı Ülkelerin Öğretmen Yetiştirme Politikaları, Sorunları, Atamalar ve Modeller, Hizmet İçi ve Hizmet Öncesi Eğitim Modelleri, Öğretmen Yeterliklerine ve Performans Göstergeleri • Fen Öğretmenlerinin Yeterliklerini Ulusal ve Uluslar Arası Düzeyde Karşılaştırması • Öğretmen Eğitimi ve Yeterliliği Makale Çalışması

Dersin içeriği
1- Kişisel ve Mesleki Değerler
2- Mesleki Gelişim
3- Öğrenciyi Tanıma
4- Öğretme ve Öğrenme Süreci
5- Öğrenmeyi, Gelişimi İzleme
6- Öğrenmeyi, Gelişimi Değerlendirme
7- Okul, Aile ve Toplum İlişkileri
8- Program Bilgisi
9- İçerik Bilgisi
10- Standart yeterlikler
11- Performans göstergeleri
12- Genel öğretmen yeterliklerini ulusal ve uluslar arası düzeyde karşılaştırması
13- Fen öğretmenlerinin yeterliklerini ulusal ve uluslar arası düzeyde karşılaştırması
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğretmen eğitiminin amacını ve önemini açıklar.
2- Farklı ülkelerin öğretmen yetiştirme politikalarını karşılaştırır.
3- Standart, yeterlik, performans göstergesi vb. öğretmen yeterliklerine temel teşkil eden kavramları açıklar.
4- Standart, yeterlik, performans göstergesi vb. öğretmen yeterliklerine temel teşkil eden kavramları açıklar.
5- Fen öğretmenlerinin yeterliklerini ulusal ve uluslar arası düzeyde karşılaştırır.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2- Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3- Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
4- Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
5- Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6- Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7- Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 3 15 45
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar