Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > FEN BİLİMLERİNDE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE YETERLİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN BİLİMLERİNDE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE YETERLİKLERİ Birinci düzey İFE 618 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. UĞUR BÜYÜK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. UĞUR BÜYÜK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Öğrencilerin öğretmenlik mesleği için gerekli olan bilgileri, becerileri ve tutumları edinmelerini sağlamak, fen eğitimi konusunda mevcut kuramsal yaklaşımlar ile pratik öğretim stratejileri arasında bağ kurmalarını teşvik etmektir.
Dersin tanımı Öğretmen Eğitiminin Amacı ve Önemi, Farklı Ülkelerin Öğretmen Yetiştirme Politikaları, Sorunları, Atamalar ve Modeller, Hizmet İçi ve Hizmet Öncesi Eğitim Modelleri, Öğretmen Yeterliklerine ve Performans Göstergeleri • Fen Öğretmenlerinin Yeterliklerini Ulusal ve Uluslar Arası Düzeyde Karşılaştırması • Öğretmen Eğitimi ve Yeterliliği Makale Çalışması

Dersin içeriği
1- Kişisel ve Mesleki Değerler
2- Mesleki Gelişim
3- Öğrenciyi Tanıma
4- Öğretme ve Öğrenme Süreci
5- Öğrenmeyi, Gelişimi İzleme
6- Öğrenmeyi, Gelişimi Değerlendirme
7- Okul, Aile ve Toplum İlişkileri
8- Program Bilgisi
9- İçerik Bilgisi
10- Standart yeterlikler
11- Performans göstergeleri
12- Genel öğretmen yeterliklerini ulusal ve uluslar arası düzeyde karşılaştırması
13- Fen öğretmenlerinin yeterliklerini ulusal ve uluslar arası düzeyde karşılaştırması
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğretmen eğitiminin amacını ve önemini açıklar.
2- Farklı ülkelerin öğretmen yetiştirme politikalarını karşılaştırır.
3- Standart, yeterlik, performans göstergesi vb. öğretmen yeterliklerine temel teşkil eden kavramları açıklar.
4- Standart, yeterlik, performans göstergesi vb. öğretmen yeterliklerine temel teşkil eden kavramları açıklar.
5- Fen öğretmenlerinin yeterliklerini ulusal ve uluslar arası düzeyde karşılaştırır.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 3 15 45
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar