Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. BÜLENT KAYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. BÜLENT KAYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE, LABORATUAR ÇALIŞMASI
|
Dersin amacı
|
HACİM KALIPLAMA TEKNİKLERİNİN TANITILMASI. PLASTİK HACİM KALIPLARIN TASARIMININ YAPABİLMESİ
|
Dersin tanımı
|
İMALAT SEKTÖRÜNÜN EN ÖNEMLİ ÜRETİM YÖNTEMLERİNDEN BİRİ OLAN HACİM KALIPLAMA YÖNTEMLERİ TANITILMAKTADIR. KURS SÜRESİNCE, VERİLEN PROJELERLE HACİM KALIBI İÇİN AYRIM HATLARININ TASARIMI, CORE VE CAVITY OLUŞTURULMASI VE BUNUN KALIP SETİNE YERLEŞİMİ GÖSTERİLİR.
|
1- |
HACİM KALIPLAMA YÖNTEMLERİ, GENEL KAVRAMLAR
|
2- |
CAD SİSTEMİ VE KALIP TASARIM ARAÇLARININ TANTIMI
|
3- |
CAD SİSTEMİNDE KALIP ÇEKİRDEKLERİN, CORE VE CAVITY OLUŞTURULMA YÖNTEMLERİ : BOOLEAN YÖNTEMLERİ
|
4- |
CAD SİSTEMİNDE KALIP ÇEKİRDEKLERİN, CORE VE CAVITY OLUŞTURULMA YÖNTEMLERİ : SURFACE CLASSIFICATION YÖNTEMLER
|
5- |
CAD SİSTEMİNDE KALIP ÇEKİRDEKLERİN, CORE VE CAVITY OLUŞTURULMA YÖNTEMLERİ : OTOMATİK ARAÇLAR
|
6- |
UYGULAMA PROJESİ: HEDEF PARÇA İÇİN CORE VE CAVITY ÇEKİRDEKLERİN OLUŞTURULMASI
|
7- |
ARA SINAV
|
8- |
KALIP TİPLERİ TANITIMI, KALIP SİSTEMLERİ VE SETLERİ
|
9- |
KALIP SETLERİ TASARIMI
|
10- |
UYGULAMA PROJESİ: KALIP SETİNE CORE VE CAVITY YUKLENMESİ
|
11- |
UYGULAMA PROJESİ: KALIP SETİNE CORE VE CAVITY YUKLENMESİ
|
12- |
UYGULAMA PROJESİ: KALIP SETİNE CORE VE CAVITY YUKLENMESİ
|
13- |
UYGULAMA PROJESİ: KALIP SETİNE CORE VE CAVITY YUKLENMESİ
|
14- |
FİNAL
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
ÖĞRENCİ HACİM KALIPLAMA YÖNTEMLERİNİ TANIR
|
2- |
PLASTİK ENJEKSİYON KALIP TASARIMI HAKKINDA TEMEL BİLGİLERE SAHİP OLUR.
|
3- |
CAD PROGRAMININ KALIPLAMA ARAÇLARINI TANIR.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
|
|
5- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
|
|
6- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
|
|
7- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
|
|
8- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
|
|
9- |
Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
|
|
10- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
|
|
11- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
|
|
12- |
Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
|
|
13- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
|
|
14- |
Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
|
|
15- |
Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
6
|
18
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
5
|
5
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
75
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1 Design and Manufacture of Plastic Components for Multifunctionality : Structural Composites, Injection Molding, and 3D Printing Cherrington, Ruth, Goodship, Vannessa, Middleton, Bethany SBN 13: 9780323353847
2 Understanding Injection Molds Harry Pruner and Wolfgang Nesch (Auth.) ISBN 13: 978-1-56990-535-7
|
|