Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Maliye > MATHEMATICS FOR PUBLIC FINANCE I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATHEMATICS FOR PUBLIC FINANCE I Birinci düzey C-MLY107 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri None
Eğitimin dili English
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MURAT RUHLUSARAÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. MURAT RUHLUSARAÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Expository teaching: Present content, practice, etc.
Dersin amacı To develop a positive learning attitude toward mathematics. To connect and to enable students to apply and use mathematical concepts and ideas in their branch of study as well as to everyday experiences.. To become effective problem solvers by choosing appropriate methods, employing a variety of strategies, and exploring alternative approaches to solve problems
Dersin tanımı Linear and Non-Linear equations, inequalities, absolute value, limits and derivative

Dersin içeriği
1- Exponents, Roots and Absolute values
2- Equations
3- Inequations
4- Polynomial Functions
5- Exponential and Logarithmic Functions
6- Applications of functions
7- Limit and Continuity
8- MIDTERM EXAM
9- Derivative: Basic Concepts and Rules
10- Derivative: Second and Higher Order Derivatives
11- Derivative: Derivatives of Exponential and Logarithmic Functions
12- Introduction to Optimization: One variable optimization problems
13- One variable optimization problems and marginal concepts
14- Drawing Graph of the Linear and Non-Linear Functions
15- Drawing Graph of the Linear and Non-Linear Functions
16- FINAL EXAM
17- FINAL EXAM
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- At the end of the course, students should be able to understand the mathematical methods that are most widely used in economics and management, both from a formal, abstract perspective, and an intuitive perspective
2- The students who succeeded in this course will be able to interpret a function from an algebraic, numerical, and graphical perspective
3- Students are expected to be effective problem solvers by choosing appropriate methods, employing a variety of strategies, and exploring alternative approaches to solve problems
4- Students are expected to be able to recall and use properties of polynomials, rational functions, exponential, logarithmic functions.To be able to recognise properties of functions and their inverses
5- Students will be able to apply the limit theorems, the Squeeze theorem, left and right limits, and limits involving infinity and L’Hospital''s rule
6- Students will be able to define and distinguish the continuity and derivative of a function. To be able to reflect these to the tangent line equation and to the notions of revenue, cost and profit from economics
7- Students will be able to sketch a possible graph of a function by examining the min. max. values, and concavity and interpret this graph
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
2- Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
3- Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
4- Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
5- Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
6- Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
7- Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
8- Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
9- Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
10- Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
11- İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
12- Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1) Calculus for Business, Economics, Life Sciences And Social Sciences by Barnett, R. A., Ziegler, M. R., and Byleen, K. E., Pearson Education 2) Introduction to Mathematical Analysis for Business and Economics by Yandl, A. L., Brooks Cole Pub Co
Yardımcı Kaynaklar ---

Ders ile ilgili dosyalar