Ön koşul dersleri
|
None
|
Eğitimin dili
|
English
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MURAT RUHLUSARAÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. MURAT RUHLUSARAÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Expository teaching: Present content, practice, etc.
|
Dersin amacı
|
To develop a positive learning attitude toward mathematics. To connect and to enable students to apply and use mathematical concepts and ideas in their branch of study as well as to everyday experiences.. To become effective problem solvers by choosing appropriate methods, employing a variety of strategies, and exploring alternative approaches to solve problems
|
Dersin tanımı
|
Linear and Non-Linear equations, inequalities, absolute value, limits and derivative
|
1- |
Exponents, Roots and Absolute values
|
2- |
Equations
|
3- |
Inequations
|
4- |
Polynomial Functions
|
5- |
Exponential and Logarithmic Functions
|
6- |
Applications of functions
|
7- |
Limit and Continuity
|
8- |
MIDTERM EXAM
|
9- |
Derivative: Basic Concepts and Rules
|
10- |
Derivative: Second and Higher Order Derivatives
|
11- |
Derivative: Derivatives of Exponential and Logarithmic Functions
|
12- |
Introduction to Optimization: One variable optimization problems
|
13- |
One variable optimization problems and marginal concepts
|
14- |
Drawing Graph of the Linear and Non-Linear Functions
|
15- |
Drawing Graph of the Linear and Non-Linear Functions
|
16- |
FINAL EXAM
|
17- |
FINAL EXAM
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
At the end of the course, students should be able to understand the mathematical methods that are most widely used in economics and management, both from a formal, abstract perspective, and an intuitive perspective
|
2- |
The students who succeeded in this course will be able to interpret a function from an algebraic, numerical, and graphical perspective
|
3- |
Students are expected to be effective problem solvers by choosing appropriate methods, employing a variety of strategies, and exploring alternative approaches to solve problems
|
4- |
Students are expected to be able to recall and use properties of polynomials, rational functions, exponential, logarithmic functions.To be able to recognise properties of functions and their inverses
|
5- |
Students will be able to apply the limit theorems, the Squeeze theorem, left and right limits, and limits involving infinity and L’Hospital''s rule
|
6- |
Students will be able to define and distinguish the continuity and derivative of a function. To be able to reflect these to the tangent line equation and to the notions of revenue, cost and profit from economics
|
7- |
Students will be able to sketch a possible graph of a function by examining the min. max. values, and concavity and interpret this graph
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
|
|
2- |
Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
|
|
3- |
Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
|
|
4- |
Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
|
|
6- |
Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
|
|
7- |
Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
|
|
8- |
Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
|
|
9- |
Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
|
|
10- |
Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
|
|
11- |
İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
|
|
12- |
Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1) Calculus for Business, Economics, Life Sciences And Social Sciences by Barnett, R. A., Ziegler, M. R., and Byleen, K. E., Pearson Education 2) Introduction to Mathematical Analysis for Business and Economics by Yandl, A. L., Brooks Cole Pub Co
|
Yardımcı Kaynaklar
|
---
|
|