Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖZEL MİKROBİYOLOJİ UYGULAMASI |
Birinci düzey |
VMB 518 |
|
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KADİR SEMİH GÜMÜŞSOY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr.Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. Emre KARAKAYA
|
Dersin veriliş şekli
|
Evcil hayvanlarda görülen bakteriyel hastalıkların laboratuvar teşhislerine yönelik laboratuvar uygulamaları yapılır.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı evcil hayvanlarda görülen bakteriyel hastalıkların laboratuvar teşhislerine yönelik laboratuvar testleri hakkında bilgi kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Özel Mikrobiyoloji Uygulaması
|
1- |
İnfeksiyonlarda anamnez
|
2- |
Marazi madde alınması
|
3- |
Klinik ve otopsi bulgularının değerlendirilmesi
|
4- |
Laboratuvar muayeneleri
|
5- |
Hayvan deneyi, aglutinasyon testleri
|
6- |
Sütte yapılan ring testi coombs testi, allerjik testler
|
7- |
İzolasyon ve identifikasyon yöntemleri
|
8- |
İdentifikasyonda kullanılan biyokimyasal testler
|
9- |
Antibiyotik duyarlılık testleri
|
10- |
Sütteki ve memedeki değişiklikler
|
11- |
Süt kültürü, strip cup testi
|
12- |
Asitlik testi, sütte klor saptanması
|
13- |
Katalaz testi, whiteside testi, California mastitis testi
|
14- |
Wisconsin mastitis testi, elektrikal kondaktivite testi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Marazi madde almasını öğrenmek
|
2- |
Laboratuvar muayenelerini öğrenmek ve kavramak
|
3- |
İzolasyon ve identifikasyon testlerini öğrenmek ve uygulamak
|
4- |
Antibiyotik Duyarlılık Testini öğrenmek ve kavramak
|
5- |
Mastitis testlerini öğrenmek ve uygulamak
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisan derecesi yeterliklerine dayalı olarak Alman Dili Eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirme ve derinleştirme
|
|
2- |
Öğrencilere yerinde ve uygun geribildirim sunma becerisi
|
|
3- |
Öğrencilerin öğretmenle ve birbirleriyle öğrenme amaçlı etkileşimlerini geliştiren okul içi ve dışı çoklu öğrenme (multimedia) ortamları düzenleyebilme becerisi
|
|
4- |
Öğrencilerin etkin katılımını sağlayacak ve başarılarını arttıracak ortamları oluşturabilme becerisi
|
|
5- |
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisi.
|
|
6- |
Almanca dil yetilerini sürekli geliştirme becerisi(Almanca dilbilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisi; okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilme ve uygulayabilme becerisi)
|
|
7- |
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisi
|
|
8- |
Öğretim sürecinde kullandığı materyallerin kullanışlılığı, güncelliği, öğrencilerinin yaş ve dil düzeyine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilme becerisi
|
|
9- |
Öğretim sürecinde kullanmak üzere özgün materyaller geliştirebilme becerisi
|
|
10- |
Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
|
|
11- |
Mesleki özgüven kazanmış olma (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma)
|
|
12- |
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
|
13- |
Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
14- |
Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
|
|
15- |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisi
|
|
16- |
Dile özgü kavramlar ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisi
|
|
17- |
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
|
|
18- |
Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisi
|
|
19- |
Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü ve yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisi
|
|
20- |
Etkili dil öğrenme stratejilerini geliştirmelerine uygun eğitim ortamı düzenleyebilme becerisi
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
1
|
2
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
3
|
2
|
6
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
2
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
54
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Özel Mikrobiyoloji: Arda, M. Minbay, A., Aydın, N., Akay, Ö., İzgür, M., Leloğlu, N., Kahraman, M., Ilgaz, A., Diker, K.S. 1997 Medisan Yayınevi, Ankara.,
Veteriner Mikrobiyoloji: Aydın, N., Paracıklıoğlu, J. 2006 İlke-Emek Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
World of Microbiology and Immunology: Narins B., Lerner K.L.,Lerner B.W. 2003. The Gale Group Inc, a division of Thomson Learning.
Practical Handbook of Microbiology: Goldman E., Gren L.H. 2009. CRC Press.
Labaratory Exercise in Microbiology: Harley-Presscott., 2002 The McGraw-Hill Companies.
Bacterial Physiology and Metabolism: Kim B.H.,Gadd G.M.2008. Cambridge University Press. UK.
Pathogenesis of Bacterial Infections in Animal. Gyles C.L., Prescott J.F., Songer J.G., Thoen C.U. Third edition. 2004 Blackwell Publishing.
|
|