Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YEREL YÖNETİMLER |
Üçüncü düzey |
HKOD6 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MÜZEYYEN EROĞLU DURKAL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. MÜZEYYEN EROĞLU DURKAL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Yönetimin ayrılmaz bir parçası olarak kabul edilen yerel yönetimlerin, ortaya çıkış felsefesini, dayandığı temel değerleri tarihsel gelişim sürecinde incelemek; yerel yönetimlerin varlık nedenlerini; yerel yönetimler özerklik şartını, demokrasi ve yerel yönetimler ilişkisini irdelemektir.
|
Dersin tanımı
|
Ders, müzakereci demokrasinin temel kurumsal yapılanması olan il özel idareleri, belediyeler ve köyler olarak tanımlanan yerel yönetim birimlerinin ve bağlantılı kuruluşların örgütsel yapısı, yerel halk ile hizmet ilişkileri ve bu kamu idarelerinin merkezi yönetimle olan idari ve mali ilişkilerinin analizine dayanmaktadır.
|
1- |
Merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasındaki ilişkilerde temel ilkeler
|
2- |
Yerinden yönetimin kapsamı ve türleri
|
3- |
Türkiye'de yerel yönetimlerin tarihçesi
|
4- |
Türk Anayasalarında yerel yönetimler
|
5- |
İdarenin bütünlüğü ilkesi: hiyerarşi ve vesayet
|
6- |
İl özel idaresi
|
7- |
belediye
|
8- |
Büyükşehir Belediyesi
|
9- |
Köy
|
10- |
Merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasındaki idari ilişkiler
|
11- |
Merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasındaki mali ilişkiler
|
12- |
İller Bankası
|
13- |
Yerel yönetim birlikleri
|
14- |
10.Kalkınma Planı yerel Yönetimler Özel İhtisas Komisyonu Raporunun değerlendirilmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yönetimler arasındaki ilişkileri anlamak
|
2- |
Kamu yönetimi örgütlenmesi içerisinde yerel yönetimlerin önemini algılayabilme
|
3- |
Merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasındaki farklılıkları, avantaj ve dezaavantajlarını kavrayabilmek
|
4- |
Merkezi yönetimle yerel yönetimler arasındaki idari, mali ve politik ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmak
|
5- |
Yerel yönetimlerin bugünkü duruma geldikleri tarihsel süreç hakkında bilgi sahibi olmak
|
6- |
Yerinden Yönetim ilkelerini öğrenebilmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
1- Bu bölümde lisansüstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
|
|
2- |
2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
|
|
3- |
3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
|
|
4- |
4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
|
|
5- |
5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
|
|
6- |
6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
|
|
7- |
7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler
|
|
8- |
8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
|
|
9- |
9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
|
|
10- |
10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
|
|
11- |
11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
|
|
12- |
12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler.
|
|
13- |
13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
|
|
14- |
14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler.
|
|
15- |
15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
|
|
16- |
16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
|
|
17- |
17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler.
|
|
18- |
18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
|
|
19- |
19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
|
|
20- |
20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
16
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
16
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ramazan ŞENGÜL, Yerel Yönetimler, Umuttepe Yayınları, 4.Baskı, Kocaeli, 2014.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kemal GÖZLER, İdare Hukuku C:1, Ekin Yayınevi, 2.Baskı, Bursa, 2009; Hüseyin ERKUL, Türkiye'de Yerel Yönetimler, Detay Yayıncılık, 2.Baskı, Ankara, 2013.
|
|