Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YEREL YÖNETİMLER |
İkinci düzey |
HKOD6 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MÜZEYYEN EROĞLU DURKAL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. MÜZEYYEN EROĞLU DURKAL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Yönetimin ayrılmaz bir parçası olarak kabul edilen yerel yönetimlerin, ortaya çıkış felsefesini, dayandığı temel değerleri tarihsel gelişim sürecinde incelemek; yerel yönetimlerin varlık nedenlerini; yerel yönetimler özerklik şartını, demokrasi ve yerel yönetimler ilişkisini irdelemektir.
|
Dersin tanımı
|
Ders, müzakereci demokrasinin temel kurumsal yapılanması olan il özel idareleri, belediyeler ve köyler olarak tanımlanan yerel yönetim birimlerinin ve bağlantılı kuruluşların örgütsel yapısı, yerel halk ile hizmet ilişkileri ve bu kamu idarelerinin merkezi yönetimle olan idari ve mali ilişkilerinin analizine dayanmaktadır.
|
1- |
Merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasındaki ilişkilerde temel ilkeler
|
2- |
Yerinden yönetimin kapsamı ve türleri
|
3- |
Türkiye'de yerel yönetimlerin tarihçesi
|
4- |
Türk Anayasalarında yerel yönetimler
|
5- |
İdarenin bütünlüğü ilkesi: hiyerarşi ve vesayet
|
6- |
İl özel idaresi
|
7- |
belediye
|
8- |
Büyükşehir Belediyesi
|
9- |
Köy
|
10- |
Merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasındaki idari ilişkiler
|
11- |
Merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasındaki mali ilişkiler
|
12- |
İller Bankası
|
13- |
Yerel yönetim birlikleri
|
14- |
10.Kalkınma Planı yerel Yönetimler Özel İhtisas Komisyonu Raporunun değerlendirilmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yönetimler arasındaki ilişkileri anlamak
|
2- |
Kamu yönetimi örgütlenmesi içerisinde yerel yönetimlerin önemini algılayabilme
|
3- |
Merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasındaki farklılıkları, avantaj ve dezaavantajlarını kavrayabilmek
|
4- |
Merkezi yönetimle yerel yönetimler arasındaki idari, mali ve politik ilişkiler hakkında bilgi sahibi olmak
|
5- |
Yerel yönetimlerin bugünkü duruma geldikleri tarihsel süreç hakkında bilgi sahibi olmak
|
6- |
Yerinden Yönetim ilkelerini öğrenebilmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
16
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
16
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ramazan ŞENGÜL, Yerel Yönetimler, Umuttepe Yayınları, 4.Baskı, Kocaeli, 2014.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kemal GÖZLER, İdare Hukuku C:1, Ekin Yayınevi, 2.Baskı, Bursa, 2009; Hüseyin ERKUL, Türkiye'de Yerel Yönetimler, Detay Yayıncılık, 2.Baskı, Ankara, 2013.
|
|