Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (y.l.) > REGÜLER MATRİS DÖNÜŞÜMLERİ-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REGÜLER MATRİS DÖNÜŞÜMLERİ-I İkinci düzey MAT 501 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ADİVE NİHAL TUNCER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ADİVE NİHAL TUNCER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Çeşitli limitleme metodları tanımları verilerek, bu metodlar arasındaki ilişkiler, hangi şartlarda birbirlerini gerektirdiği konuları üzerinde durulmaktadır.
Dersin tanımı Limitleme(toplanabilme) Metodları, Bazı Özel Limitleme Metodları, Norlund, Cesaro, Hölder, Hausdorff, Abel metodları, Tauberian teoremleri, Kuvvetli regüler matrisler, Banach limitleri, sayma fonksiyonları, sınırlı yakınsaklık alanları, düzgün limitlenebilen diziler, matris cümleleri, matris normları.

Dersin içeriği
1- Limitleme Metodları Tanımları ve İlgili Teoremleri
2- Matris Limitleme Metodları
3- Silverman Toeplitz Teoremi
4- Norlund ve Riesz Ortalamaları ve bu ortalamaların Regülerliği
5- Schur Matrisleri Tanım ve ilgili Teoremleri
6- Matris Metodlarının Tutarlılığı
7- Bazı Özel Limitleme Metodları
8- Cesaro ve Hölder Matrisleri ve ilgili Teoremleri
9- Hausdorff Metodları ve ilgili Teoremleri
10- ARA SINAV
11- Abel Metodu Tanımı ve ilgili Teoremleri
12- Tauber Teoremleri ve ilgili Teoremleri
13- Banach Limitleri
14- Kuvvetli Regüler Matrisler
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matris metodlarını öğrenir.
2- Cesaro, Norlund ve Riesz Ortalamalarını öğrenir.
3- Regüler matrisleri öğrenir.
4- Tauber Teoremlerini öğrenir.
5- Schur Matrislerini öğrenir.
6- Matris metotları arasındaki bağıntıları öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2- Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3- Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4- Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5- Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8- Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 10 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 7 7
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1- G.M. PETERSEN; Regular Matrix Transformations, McGraw-Hill,London, 1966. 2- Doç.Dr. Öner ÇAKAR; Regular Matris Transformasyonları, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Dersle ilgili kitap ve makaleler

Ders ile ilgili dosyalar