Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KRİZ YÖNETİMİ VE İLK YARDIM |
Üçüncü düzey |
CIGH3201 |
|
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ONUR KORKMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ONUR KORKMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ONUR KORKMAZ
|
Dersin veriliş şekli
|
Sunum tekniği ve soru cevap tekniği
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı kişileri, şirketleri ve kurumları bir tehdit algısı olarak krizlerin, nasıl yönetilmesi gerektiğini anlatmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Krizler, sadece devletler için değil, şirketler ve çalışanlar için de yönetilmesi hassas olan bir süreçtir. Krizler iyi yönetilmediği sürece yıkımlara, iflaslara ve değer kayıplarına neden olur. Programının içeriği, adaylara dünün krizlerini, hataları ve bu hatalardan yola çıkılarak alınacak dersleri, krizlerin nasıl fırsata çevrileceğini ve krizlerin nasıl yönetilmesi gerektiğini katılımcılara aktarmaktır.
|
1- |
Kaza, İhmal Ve Risk Nedir?
|
2- |
Kriz Tanımları (Siyasi, Ekonomik, Şirketsel Ve Markasal): Kriz Nedir? / Krizin 5n 1 K’sı / İtibar Yönetimi / Marka, İtibar Ve Kriz /
|
3- |
Kriz İletişimi Nasıl Yapılmalı? (Hatalar Ve Örnek Vakalar): Neden İletişim Yapıyoruz? / Rekabette Öne Geçmek Ve Şüpheleri Gidermek /
|
4- |
Gelecek Neden Kriz Yaratıyor? Geleceği Tahmin Etmek Neden Zordur / Stratejik Planlama Daha Yaratıcı Olabilir Mi?/ Strateji Geleceği Şekillendirmektir / Neden Bazı Tahminler Gerçekleşmez? / Şirketler Açısından Öngörülemeyen Krizler
|
5- |
Kriz Yönetimi Ve Kestirilemez İnsan Davranışları
|
6- |
Kriz ve Senaryolar: Krizlere Karşı Nasıl Hazırlıklı Olunur? / Krizin Kaynakları/ Kriz Türleri Nedir? / Kriz İletişimi Yönetimi / Krizin Evreleri Krizlerden Ders Çıkarmak: Petrol Şirketleri ve ''Nijer Deltası /
|
7- |
Kriz Yönetimi İlkeleri: Başarılı Kriz Yönetimleri / Kurumsal İtibar Nedir? / Kurumsal İtibarın Yönetimi Nasıl Olmalı? / Yönetilemeyen İtibar ve Krizler İtibarı Tehdit Eder
|
8- |
Krizler ve Dönüşüm: Şirketlerde Yeni Yönetim Anlayışı ve Kar Tartışması / Kuşaklar ve Değişen Tüketici Tepkileri
|
9- |
Kriz Yönetimi Hakkında Her Şey: Krizin Yüzde 99’u iletişim, yüzde 1’i tekniktir /Kriz Planlamanın Püf noktaları
|
10- |
Krizler Ve Yeni Tüketici Anlayışı
|
11- |
Kriz Süreci Ve Değişen Liderler Anlayışı
|
12- |
Kriz Yönetimi Ve Belirsizlik
|
13- |
Kriz Yönetimi Ve Pr Çalışmaları: Şirketler ve Yerel Hatalar / Sosyal Sorumluluk / Kurumsal İtibar.
|
14- |
Kriz Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar: Zihinsel modelleme yöntemleri, Kriz engelleyici yaklaşımlar, Yeni itibar yönetimleri.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Krizi algılamayı ve fark etmeyi öğrenmek, Kriz dönemlerinde halkla ilişkiler uygulamalarını bilmek, Kriz ve boyutlarını ölçecek ve kavrayacak yeterlilik kazanmak.
|
2- |
Kriz koşullarında yürütme ve uygulama yapabilecek donanıma sahip olmak,Kriz koşullarında halkla ilişkiler etkinliklerini yürütmek,Proaktif bir kriz planı başlatabilmek, Bir krizi yönetebilmek ve etkilerini değerlendirmek.
|
3- |
Kriz yönetimi ve iletişimiyle ilgili olarak bağımsız çalışabilme inisiyatif geliştirebilme, önlemler konusunda senaryolar ve kaçış şemaları oluşturabilme.
|
4- |
Kriz Yönetimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, alanla ilgili etik, bilimsel değerlere uygun hareket etme ve karar alma.
|
5- |
Kurumsal yönetimden bağımsız olarak kriz yönetimi iletişimini geliştirebilme, şematik açıklamalar yapabilme ve yaşam boyu öğrenme eylemini hayata nasıl geçirilmesi gerektiğine ilişkin yöntemleri uygulayabilme.
|
6- |
Kriz yönetimiyle ilgili öncü kişi ve kurumlarla iletişim kurabilme, sorun ve sorularını yapıcı bir şekilde aktarabilme yetkinliği.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
10
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
79
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Arklan, Ü. ve Akdağ, M. (2014). Kriz Yönetimi: İletişimsel Temelde Çözüm Odaklı Stratejik Yaklaşımlar. Konya: Literatürk Academia.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|