Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FOTOĞRAFÇILIK |
Birinci düzey |
MİMS13 |
|
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
N/A
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ FAZIL AKDAĞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Dr. Fazıl AKDAĞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Mimari fotoğrafın bir sunum/temsil/ifade aracı olarak kullanılabilirliğinin kavranması ve mimari fotoğrafta kompozisyonun bir tasarım unsuru olarak ele alınması gerektiğinin anlaşılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Fotoğrafın mimarlık alanındaki potansiyellerinin ve alternatif kullanımlarının değerlendirildiği teorik eğitimin uygulamalarla pekiştirilmesi üzerine kurgulanmıştır.
|
1- |
Tanışma, dönem içi ders işleyişi ve kurgusu hakkında bilgilendirme, dersle ilgili beklentilerin hem eğitimci hem öğrenci tarafından ifade edilmesi-18 Şubat 2025
|
2- |
Mimari fotoğrafın ve mimarlık fotoğrafçısının tanımı, farklı mimarlık meslek pratikleri arasında mimarlık fotoğrafçılığı- 25 Şubat 2025
|
3- |
Mimari fotoğraf tarihi ve önemli mimarlık fotoğrafçıları-4 Mart 2025
|
4- |
Mimari fotoğrafı oluşturan unsurlar ve kompozisyon bilgisi-1 11 Mart 2025
|
5- |
Mimari fotoğrafı oluşturan unsurlar ve kompozisyon bilgisi-2 18 Mart 2025
|
6- |
Örnekler üzerinden mimari fotoğrafın analizi, çözümlenmesi 25 Mart 2025
|
7- |
Resmi Tatil (1 Nisan-Ramazan Bayramı)
|
8- |
Ara sınav (Porfolyo teslimi) 8 Nisan 2025
|
9- |
Mimari fotoğrafla ilgili film gösterimi (Julius Shulman-Visual Acoustics) 15 Nisan 2025
|
10- |
Senato kararı gereğince oluşturulan akademik takvime göre 12 Nisan 2025 - 20 Nisan 2025
Bahar Yarıyılı Ara Sınav haftasıdır, ders yapılmayacaktır.
|
11- |
Mimari fotoğraf çekim çalışmaları 29 Nisan 2025
|
12- |
Mimari fotoğraf çekim çalışmaları 6 Mayıs 2025
|
13- |
Mimari fotoğrafın dijital ortamda farklı yazılımlarla düzenlenmesi 13 Mayıs 2025
|
14- |
Öğrenci çekimlerinin yorumlanması, çalışmalar üzerinden öneriler ve değerlendirmeler 20 Mayıs 2025
|
15- |
Öğrenci çekimlerinin yorumlanması, çalışmalar üzerinden öneriler ve değerlendirmeler 27 Mayıs 2025
|
16- |
Öğrenci çekimlerinin yorumlanması, çalışmalar üzerinden öneriler ve değerlendirmeler 3 Haziran 2025
|
17- |
Öğrenci çekimlerinin yorumlanması, çalışmalar üzerinden öneriler ve değerlendirmeler 10 Haziran 2025
|
18- |
Mimari fotoğrafla ilgili söyleşi gösterimi (Cemal Emden-Mimarlık Söyleşileri) 17 Haziran 2025
|
19- |
.
|
20- |
.
|
1- |
Fotoğrafın teknolojik, bilimsel ve kuramsal temellerini öğrenir.
|
2- |
Mimari fotoğraf tarihindeki önemli mimarlık fotoğrafçılarını birer referans olarak tanır
|
3- |
Mimari fotoğrafı oluşturan bileşenleri öğrenir
|
4- |
Mimari fotoğrafta kompozisyon kurma becerisinin kazanılması
|
5- |
Mimari fotoğrafa dijital ortamda müdahale etme ve düzenleme becerilerinin kazanılması
|
6- |
Mimari fotoğrafın mimarlığın bir alt disiplini olarak temsil potansiyellerini kavrar
|
7- |
.
|
8- |
.
|
9- |
.
|
10- |
.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
2- |
Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
|
|
3- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
|
|
4- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
|
5- |
Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
|
|
6- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
|
|
7- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
|
|
8- |
Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
9- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
|
|
10- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
|
|
11- |
Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
|
|
13- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
|
|
14- |
Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
15- |
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
|
|
16- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
|
|
17- |
Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
|
|
18- |
Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
6
|
30
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
2
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
80
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kanburoğlu. Ö. (2016).Tüm Yönleriyle Mimari Fotoğraf. İstanbul: Say Yayınları
Architecture and Its Photography Julius Shulman, Taschen, 1998
|
|