Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
LİKENLERİN BİYOLOJİSİ |
İkinci düzey |
BİY 626 |
|
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MEHMET GÖKHAN HALICI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MEHMET GÖKHAN HALICI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrenciye likenlerin tallus ve üreme yapıları morfolojisi hakkında bilgi verme, likenlerin fizyolojisi ve kullanım alanları hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Tallus morfolojisi, fungal ve alg elementleri, tallusun büyüme formları, vejetatif yapılar, üreme yapılarının morfolojisi, vejetatif üreme, eşeyli üreme, likenizasyon, fizyoloji ve beslenme, likenlerin simbiyozu ve sentezi, büyüme ve ömür uzunluğu, ekoloji ve süksesyon, likenler ve hava kirliliği, kirlilik biyomonitorü olarak likenler, likenlerin kimyası, likenlerin ekonomik kullanımları, taksonomi ve tanımlamaları, likenlerin sınıflandırılması.
|
1- |
Tallus morfolojisi, fungal ve alg elementleri
|
2- |
Tallusun büyüme formları, vejetatif yapılar
|
3- |
Üreme yapılarının morfolojisi
|
4- |
Vejetatif üreme, eşeyli üreme
|
5- |
Likenizasyon
|
6- |
Fizyoloji ve beslenme
|
7- |
Likenlerin simbiyozu ve sentezi
|
8- |
Büyüme ve ömür uzunluğu
|
9- |
Ekoloji ve süksesyon
|
10- |
Likenler ve hava kirliliği, kirlilik biyomonitoru olarak likenler
|
11- |
Likenlerin kimyası
|
12- |
Likenlerin ekonomik kullanımları
|
13- |
Büyüme ve ömür uzunluğu
|
14- |
Uygulamalı yöntemler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi alan öğrenciler ileri düzeyde likenlerin biyolojisini öğrenirler.
|
2- |
Likenlerin yayılışını etkileyen faktörleri öğrenirler.
|
3- |
Likenleşme olayını ayrıntıları ile öğrenirler.
|
4- |
Liken tallusunu meyadana getiren bileşenleri öğrenirler.
|
5- |
Liken maddelerini ve bu maddelerin oluşum süreçlerini öğrenirler.
|
6- |
Likenlerin kullanım alanlarını öğrenirler.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
5
|
35
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
65
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
7
|
35
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
HALE, M.E., The Biology of Lichens in: Contemporary Biology, Editors: E.J.W., Bornington, F.R.S. and Wills, Clowe Sons, London, 1974.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
BRODO, M., SHARNOFF, S.D. & SHARNOFF, S., Lichens of North America, Yale University Press/ New Haven and London, 2001.
|
|