Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > ZEHİRLERİN ETKİ ŞEKİLLERİ, ZEHİRLENMELERİN SEBEPLE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ZEHİRLERİN ETKİ ŞEKİLLERİ, ZEHİRLENMELERİN SEBEPLE Üçüncü düzey VFT 612 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FERİDE KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. BİLAL CEM LİMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Zehirlenmelere sebeb olan maddelerin etki şekilleri ve zehirlenmelerin sebebleri hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı Bir zehrin vücutta emilmesiyle ortaya çıkan belirtileri anlatan genel bir terimdir

Dersin içeriği
1- Reseptör kavramı ve zehir-reseptör ilişkisi
2- Hücre zarı geçirgenliği ve iyon akışının değiştirilmesi
3- Enzim etkinliğinin değiştirilmesi ve metaboliti yerine geçme
4- Metabolizmanın bozulması ve Sitoplazmik reseptörle etkileşme
5- Etkin grupların oluşması
6- Diğer etki şekilleri ve Bağışıklık sistemi
7- Zehirli etkin maddelerin hedef yapılara etkileri ve koruyucu mekanizmalar
8- Ara sınav
9- Zehirlenmelerin sebepleri ve Tanısı
10- Sağaltım
11- Özel antidotların kullanılması
12- Zehirlenmelerin sağaltımında kullanılan başlıca antidotlar I
13- Zehirlenmelerin sağaltımında kullanılan başlıca antidotlar II
14- Zehirlenmelerin sağaltımında kullanılan başlıca antidotlar III
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Zehirlenmelere sebep olan maddelerin etki şekillerini bilir
2- Zehirlenmelerin sebebleri hakkında bilgi sahibi olur
3- Zehirlerin vücuda giriş ve çıkış yollarını bilir
4- Zehirlenmelere sebep olan maddelerin etki şekillerini bilir
5- Zehirlerin vücuda giriş ve çıkış yollarını bilir
6- Zehirlerin vücuda giriş ve çıkış yollarını bilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Veteriner Toksikoloji, Kaya S, Pirinçci İ, Bilgili A editör (2002)
Yardımcı Kaynaklar Toxicology The Basic Science of Poisons-Casarett and Doull,

Ders ile ilgili dosyalar