Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (doktora) > YAYGIN DİN EĞİTİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YAYGIN DİN EĞİTİMİ Üçüncü düzey FDB666 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. MEHMET KORKMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET KORKMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Yaygın din eğitimi olgusunu teorik ve pratik boyutlarıyla ele almak, Türkiye''de bu alanda yapılan faaliyetleri çeşitli boyutlarıyla incelemek.
Dersin tanımı Bu ders yaygın din eğitimi ve Türkiye''de yaygın din eğitimi alanında yürütülen faaliyetlerin ele alındığı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Temel Kavramlar
2- Yaygın Din Eğitiminin Konusu, Amacı
3- Yaygın Din Eğitiminin Önemi
4- Yetişkinlerin Gelişim ve Öğrenme Özellikleri
5- Yetişkinlerin din Öğretiminin İlkeleri
6- Yaygın Din Eğitimi Faaliyeti Yürüten Kurumlar ve Faaliyetlerinin Özellikleri
7- Camiler’de yürütülen yaygın din eğitimi faaliyetleri, sorunları
8- Kur’an kurslarında yürütülen yaygın din eğitimi faaliyetleri, sorunları
9- Cami ve Kur’an kurslarının dışında gerçekleştirilen yaygın din eğitimi faaliyetleri
10- Medyada Yaygın Din Eğitimi Faaliyetleri
11- Ailede Din Eğitimi Faaliyetleri
12- Yaygın Din Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Tartışmalar
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci;yaygın din eğitimiyle ilgili kavramları aralarındaki ilişkileri de göz önünde bulundurarak açıklayabilir.
2- Yaygın din eğitiminin konusunu, amaçlarını, görevlerini açıklayabilir.
3- Yaygın din eğitiminin önemini gerekçeleriyle ortaya koyabilir.
4- Yetişkinlerin gelişim ve öğrenme özelliklerini açıklayabilir.
5- Yetişkin din öğretiminin ilkelerini açıklayabilir.
6- Ülkemizde yaygın din eğitimi faaliyeti yürüten kurum ve kuruluşların faaliyetlerini analiz edip değerlendirebilir.
7- Camilerde yapılan yaygın din eğitimi faaliyetlerinin özelliklerini açıklayıp sorunlarını tartışabilir.
8- Kur’an Kurslarında yapılan yaygın din eğitimi faaliyetlerinin özelliklerini açıklayıp sorunlarını tartışabilir.
9- Medya yoluyla gerçekleştirilen yaygın din eğitimi faaliyetlerini ve sorunlarını açıklayabilir.
10- Ailede gerçekleştirilen din eğitimi ve bunun sorunlarını açıklayabilir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2- Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3- Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4- Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5- Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6- Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7- Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8- Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9- Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11- Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13- Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 4 2 8
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mustafa köylü, Yetişkinlik Dönemi Din Eğitimi (DEM) yay. 2. Yaygın Din Eğitiminin Sorunları Sempozyumu, Kayseri, 2002. 3. Cemal Tosun Din Eğitimi Bilimine Girişten İlgili bölüm veya (Cemal Tosun, “Yetişkinler Din Eğitimi: Mahiyeti, İmkanları ve Problemleri”, Uluslar arası Din Eğitimi Sempozyumu, Ankara 1997, s. 222-229) 4- Ramazan Buyrukçu, “Türkiye’de Yaygın Din Eğitiminin Geleceği”, Türkiye’de Din Eğitimi ve Öğretimi (İzmir 4-6 Aralık 1998 Sempozyumu), Türk Yurdu Yay., Ankara 1999 5- M. Akif Kılavuz “Yetişkinlik ve Yaşlılık Döneminde Eğitim ve Din Eğitiminin Önemi” U.Ü.İFD. C11, S. 2
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar