Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YAYGIN DİN EĞİTİMİ |
Üçüncü düzey |
FDB666 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
--
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MEHMET KORKMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MEHMET KORKMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Yaygın din eğitimi olgusunu teorik ve pratik boyutlarıyla ele almak, Türkiye''de bu alanda yapılan faaliyetleri çeşitli boyutlarıyla incelemek.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders yaygın din eğitimi ve Türkiye''de yaygın din eğitimi alanında yürütülen faaliyetlerin ele alındığı bir derstir.
|
1- |
Temel Kavramlar
|
2- |
Yaygın Din Eğitiminin Konusu, Amacı
|
3- |
Yaygın Din Eğitiminin Önemi
|
4- |
Yetişkinlerin Gelişim ve Öğrenme Özellikleri
|
5- |
Yetişkinlerin din Öğretiminin İlkeleri
|
6- |
Yaygın Din Eğitimi Faaliyeti Yürüten Kurumlar ve Faaliyetlerinin Özellikleri
|
7- |
Camiler’de yürütülen yaygın din eğitimi faaliyetleri, sorunları
|
8- |
Kur’an kurslarında yürütülen yaygın din eğitimi faaliyetleri, sorunları
|
9- |
Cami ve Kur’an kurslarının dışında gerçekleştirilen yaygın din eğitimi faaliyetleri
|
10- |
Medyada Yaygın Din Eğitimi Faaliyetleri
|
11- |
Ailede Din Eğitimi Faaliyetleri
|
12- |
Yaygın Din Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Tartışmalar
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci;yaygın din eğitimiyle ilgili kavramları aralarındaki ilişkileri de göz önünde bulundurarak açıklayabilir.
|
2- |
Yaygın din eğitiminin konusunu, amaçlarını, görevlerini açıklayabilir.
|
3- |
Yaygın din eğitiminin önemini gerekçeleriyle ortaya koyabilir.
|
4- |
Yetişkinlerin gelişim ve öğrenme özelliklerini açıklayabilir.
|
5- |
Yetişkin din öğretiminin ilkelerini açıklayabilir.
|
6- |
Ülkemizde yaygın din eğitimi faaliyeti yürüten kurum ve kuruluşların faaliyetlerini analiz edip değerlendirebilir.
|
7- |
Camilerde yapılan yaygın din eğitimi faaliyetlerinin özelliklerini açıklayıp sorunlarını tartışabilir.
|
8- |
Kur’an Kurslarında yapılan yaygın din eğitimi faaliyetlerinin özelliklerini açıklayıp sorunlarını tartışabilir.
|
9- |
Medya yoluyla gerçekleştirilen yaygın din eğitimi faaliyetlerini ve sorunlarını açıklayabilir.
|
10- |
Ailede gerçekleştirilen din eğitimi ve bunun sorunlarını açıklayabilir.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
|
|
2- |
Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
|
|
3- |
Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
|
|
4- |
Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
|
|
5- |
Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
|
|
6- |
Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
|
|
7- |
Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
|
|
8- |
Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
|
|
9- |
Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
|
|
10- |
Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
|
|
11- |
Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
|
|
12- |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
|
|
13- |
Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
|
|
14- |
Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
4
|
2
|
8
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mustafa köylü, Yetişkinlik Dönemi Din Eğitimi (DEM) yay.
2. Yaygın Din Eğitiminin Sorunları Sempozyumu, Kayseri, 2002.
3. Cemal Tosun Din Eğitimi Bilimine Girişten İlgili bölüm veya (Cemal Tosun, “Yetişkinler Din Eğitimi: Mahiyeti, İmkanları ve Problemleri”, Uluslar arası Din Eğitimi Sempozyumu, Ankara 1997, s. 222-229)
4- Ramazan Buyrukçu, “Türkiye’de Yaygın Din Eğitiminin
Geleceği”, Türkiye’de Din Eğitimi ve Öğretimi (İzmir 4-6 Aralık 1998 Sempozyumu), Türk
Yurdu Yay., Ankara 1999
5- M. Akif Kılavuz “Yetişkinlik ve Yaşlılık Döneminde Eğitim
ve Din Eğitiminin Önemi” U.Ü.İFD. C11, S. 2
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|