Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstri Mühendisliği > BİLİMSEL ARAŞTIRMA METOTLARI A
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA METOTLARI A Birinci düzey TİB 551 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ.DR. MENDERES GÜRKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HABİL NAZLIGÜL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araştırma Gör. M. Hulusi Yeşil
Dersin veriliş şekli YÜZYÜZE
Dersin amacı ÖĞRENCİYE BİLİMSEL ARAŞTIRMA YETENİĞİ VE BECERİSİNİ KAZANDIRMA
Dersin tanımı AKADEMİK ALANDA BİLİMSEL ARAŞTIRMA USUL VE YÖNTEMLERİ ÖĞRETİR

Dersin içeriği
1- Bilimsel bilgi nedir özellikleri nelerdir.
2- Bilim felsefesinin tarihsel serüveni ve özellikleri.
3- Tez-anti tez ve sentez oluşturma ve bilgi kuramları
4- İslami ilimler araştırılmalarında usul.
5- Akademik yazım üslubu ve özellikleri.
6- Tez yazma önergesi ve kuralları.
7- Bilimsel yayınları takip etme ve online kaynakları kullanma.
8- Dipnot gösterimi ve elektronik kaynakların dipnot gösterimi.
9- Sosyal bilimlerde bilgi kuramları
10- Modern araştırmacının özellikleri
11- Sosyal Bilimlerde interdisipliner yaklaşımlar
12- Tarih araştırmalarında usul
13- Tarihi vesikaların araştırılma ve değerlendirilme süreci
14- Özgün bir makale hazırlanması.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırmanın niteliği ve araştırma yötemlerini öğrenir
2- Araştırman konusunun tespiti ve hazırlık aşamakarını öğrenir
3- Araştırma konusunun kaynaklarının tespitini yapmayı öğrenir
4- Kaynakları tanıma ve bunlardan nasıl yararlanacağını öğrenir
5- Kaynaklardan veri toplama, fişleme yöntemini öğrenir.
6- Derlenen bilgilerin tasnifi ve yazmaya hazırlama yollarını öğrenir
7- Tez veya rapor yazma yöntenleri ve özelliklerini öğrenir
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Suat Cebeci, Bilimsel araştırma ve yazma teknikleri; Zeynel Dinler, Bilimsel araştırma ve internete bağlı bilgi merkezleri, Yusuf Ziya Kavakçı, İslam araştırmalarında usul
Yardımcı Kaynaklar Niyazi Karasar, Bilimsel araştırma yöntemi, Orhan Türkdoğan,Bilimsel araştırma ve değerlendirme yöntemleri

Ders ile ilgili dosyalar