Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İktisat > YENİLİK İKTİSADI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YENİLİK İKTİSADI Birinci düzey B-İKT414 Seçmeli 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Dersin ön koşulu yoktur.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET KÖSEOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. RECEP ULUCAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bu ders günümüz ekonomilerinin rekabet gücünü belirleyen yenilik geliştirme gücünün önemini ve yeniliklerin nasıl gerçekleştirilebileceği bilgisini aktarmaktır.
Dersin tanımı Yenilik ekonomisi, girişimciliği ve yeniliği vurgulayan, büyüyen bir ekonomik teoridir. Bu yaklaşım, ekonomik büyümenin temel belirleyicileri olarak inovasyonun ve yenilikçi girişimcilerin rolünün ve teknolojik değişikliklerin altını çizmektedir.

Dersin içeriği
1- Ekonomik büyümenin temel belirleyicileri ve yenilik
2- Yenilikle ilgili temel kavramlar
3- Yenilik çeşitleri ve yeniliğin yayılması
4- Yenilik, bilim ve teknoloji ilişkisi
5- Yeniliği zorunlu hale getiren gelişmeler
6- Yenilik kaynakları ve stratejileri
7- Schumpeter''in ardışık yenilik teorisi
8- Ara Sınav
9- Yenilik için kamu politikaları ve yeniliğin finansmanı
10- Yenilik yönetimi ve yeni ürün geliştirme süreci
11- Doğrusal ve doğrusal olmayan yenilik modelleri
12- Açık ve kapalı yenilik modelleri
13- Modern yenilik anlayış ve uygulamaları
14- Yeniliğin ölçülmesi ve yenilik göstergeleri
15- Ülkelerin yenilik performansının karşılaştırılması
16- Final
17- Final
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yeniliklerin iktisadi amaçların gerçekleştirilmesindeki rolünü bilir.
2- Yenilik, icat, yaratıcılık, girişimcilik gibi kavramları karşılaştırabilir.
3- Yeniliğin ortaya çıkacağı alanların ve etkilerinin farklılığını ayrıştırabilir.
4- Yeniliğin korunmasına ve teşvikine yönelik uygulamaları öğrenir.
5- Teorik düzeyde yenilik modelleri için yapılan sınıflandırmaları uygular.
6- Firmaları veya ülkeleri yenilik yapmaya mecbur hale getiren gelişmeleri açıklar.
7- Modern yenilik anlayışı, yönetimi ve uygulamalarını açıklar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İktisadi konular ile ilgili temel kavramları ve ekonomik göstergeleri açıklar.
2- İktisadi olayları, kavram ve teorileri kullanarak açıklar.
3- İktisadi teorilerin ve modellerin işleyişini açıklar ve uygun analiz araçları ile test eder.
4- İktisadi düşüncenin gelişimi ve modern düşünce sistemi içindeki yerini karşılaştırmalı olarak analiz eder ve açıklar.
5- Nitel ve nicel analiz yöntemleri ve araçları veri toplama, analiz etme ve yorumlamada kullanır.
6- Sayısal, sözel ve grafik halinde sunulan iktisadi bilgileri açıklar.
7- İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır.
8- İktisat alanında bir yabancı dili kullanır ve yabancı literatürü takip eder.
9- Karşılaşılması öngörülmeyen karmaşık iktisadi durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretebilir.
10- Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte karşılaşılan iktisadi sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
11- İktisat alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
12- Bağımsız ve özgün araştırma yapar ve alanındaki temel birincil kaynaklara ulaşır.
13- İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası analiz yapar.
14- Demokrasi, insan hakları, toplumsal ve bilimsel değerler ile mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
15- İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunları çözer.
16- Sermaye piyasaları ile finansal teknikler konusunda sahip olduğu bilgileri kullanarak piyasalardaki gelişmeleri takip eder.
17- Ekonomideki karar birimlerinin davranışlarını bütüncül bir yaklaşımla analiz eder.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     127
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Chris Freeman, Luc Soete Yenilik İktisadı Arif Özsağır, Yenilik Ekonomisi
Yardımcı Kaynaklar Yenilik Yönetimi, AÖF yayınları

Ders ile ilgili dosyalar