Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik Uzaktan Öğretim > KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİ Birinci düzey UGAZ 455 Zorunlu 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EBRU DAVULCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ebru DAVULCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Kurumsal İletişim dersi ile öğrencilerin işletmelerin hedef ve amaçlarına ulaşmalarını sağlayacak donanıma sahip olmaları hedeflenmektedir.
Dersin tanımı İşletmenin verimliliğini artırmak ve hedef kitle tarafından takdir edilen ve beğenilen bir kurum haline gelmek, faaliyetleri için bir iletişim ve ilişki disiplinidir.

Dersin içeriği
1- Kurumsal İletişim Tanımının Kapsamı
2- Kurumsallaşma Süreci
3- Kurumsal İletişimin Temelleri
4- Paydaş Kavramı
5- Kurum Kültürü
6- Kurumsal Kimlik
7- Kurumsal Sosyal Sorumluluk
8- Kurumsal İmaj-Kurumsal İtibar
9- Vize
10- İç İletişim ve Yapı
11- Kurumlarda Yazılı İletişim
12- Kurumlarda Kullanılan Yazılı Araçlar
13- Bilgi İletişim Teknolojileri ve Kurumsal İletişim
14- Kurumsal İletişim Projeleri
15- Kurumsal İletişim Projeleri
16- Kurumsal İletişim Projeleri
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kurumsal iletişim hakkında kavramsal bilgi edinir. Kurumsal iletişimin amacı ve önemi hakkında bilgi edinir.
2- Kurumsal iletişim, kurum kültürü, kurum imajı, kurum itibarı, sosyal sorumluluk, kurumsal kimlik planlamalarını yapar.
3- Kurumlarda kullanılan yazılı iletişim araçlarını öğrenin.
4- Kurumlar açısından medya ilişkilerinin önemini öğrenir.
5- Kurumsal iletişim projesi üretir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   80
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kurumsal İletişim Teorisinden Pratiğe; Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat; İletişim Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar