Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Sanat Tarihi (yüksek Lisans) > HADİS İLİMLERİ METİNLERİ:NESH VE İHTİLAFU'L-HADİS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HADİS İLİMLERİ METİNLERİ:NESH VE İHTİLAFU'L-HADİS İkinci düzey TİB 661 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SÜLEYMAN DOĞANAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Habil NAZLIGÜL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. M. Hulusi YEŞİL
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Hadis İlimlerinden Nesh ve İhtilaful hadis alanında yazılmış metinleri okuma, anlama analiz etme becerisi kazandırmak
Dersin tanımı Hadis İlimlerinden Nesh ve İhtilaful hadis alanında yazılmış metinleri okuma, anlama analiz etme becerisi kazandırmak

Dersin içeriği
1- Nesh, Nasih, Mensuh kavramları ve ilgili kaynaklar
2- Nasih-Mensuh bilgisinin önemi
3- Nesh ile ilgili görüşler
4- Muhtelifu’l-Hadis Kavramı ve Muhtelifu’l-Hadis Kaynakları
5- Muhtelifu’l-Hadis İlminin Doğuşu
6- Muhtelifu’l-Hadis İlminin Önemi
7- Hadisler Arasında İhtilaf Hakkındaki Görüşler
8- Örnek metinler (ibn Kuteybe)
9- Örnek metinler (ibn Kuteybe)
10- Örnek metinler (ibn Kuteybe)
11- Örnek metinler (ibn Kuteybe)
12- Örnek metinler (Hazımi)
13- Örnek metinler (Hazımi)
14- Örnek metinler (Hazımi)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Nesh ve ihtilafu’l-Hadis kavramlarını bilir.
2- İlgili literatürün özelliklerini kavrar.
3- Klasik metinleri okuma ve anlama becerisi kazanır.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Sanat Tarihi alanında yerli/yabancı yazılı ve görsel kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3- Sanat Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7- Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. Toplumun kültür-sanat duyarlılığını geliştirir.
8- Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9- Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10- Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11- Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 5 4 20
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hazımi, el-İtibar fi'n-nasih ve'l mensuh; İbn Kuteybe, Tevilu muhtelifil hadis
Yardımcı Kaynaklar İsmail Lütfi Çakan, Hadislerde Görülen İhtilaflar ve Çözüm Yolları.

Ders ile ilgili dosyalar