Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ÖĞRETİMİ UYGULAMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ÖĞRETİMİ UYGULAMASI İkinci düzey HEM 536 Seçmeli 1 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NURCAN UZDİL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. NURAY ŞİMŞEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Aktif yöntem
Dersin amacı Bu dersin amacı psikiyatri hemşireliğinin teorik ve pratiğinin öğretilmesine yönelik öğretim yöntemleri becerisini kazandırmaktır.
Dersin tanımı Bu ders psikiyatri hemşireliği öğretim yöntemleri bilgi ve becerisini kapsar.

Dersin içeriği
1- Psikiyatri hemşireliği öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini belirleme
2- Psikiyatri hemşireliği öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini belirleme
3- Psikiyatri hemşireliği öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini belirleme
4- Psikiyatri hemşireliği öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini belirleme
5- Psikiyatri hemşireliği öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini belirleme
6- Psikiyatri hemşireliği öğretimine uygun eğitim materyali geliştirme ve uygulama
7- Psikiyatri hemşireliği öğretimine uygun eğitim materyali geliştirme ve uygulama
8- Psikiyatri hemşireliği öğretimine uygun eğitim materyali geliştirme ve uygulama
9- Psikiyatri hemşireliği öğretimine uygun eğitim materyali geliştirme ve uygulama
10- Psikiyatri hemşireliği öğretimine uygun eğitim materyali geliştirme ve uygulama
11- Psikiyatri hemşireliği öğretimine uygun eğitim materyali geliştirme ve uygulama
12- Psikiyatri hemşireliği öğretimine uygun eğitim materyali geliştirme ve uygulama
13- Psikiyatri hemşireliği öğretimine uygun eğitim materyali geliştirme ve uygulama
14- Psikiyatri hemşireliği öğretimine uygun eğitim materyali geliştirme ve uygulama
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğretim yöntem ve tekniklerini bilir.
2- Psikiyatri hemşireliği öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini seçer.
3- Psikiyatri hemşireliği öğretimine uygun eğitim materyali geliştirir.
4- Psikiyatri hemşireliği teorik öğretimine yönelik sunum yapar.
5- Psikiyatri hemşireliği klinik uygulamasında rehberlik eder.
6- Uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 1 2
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 1 2
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 12 2 24
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     30
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Sullivan R, Magarick R, Bergtholg G, Blouse A, Mclntosh. Tıp Eğitimcileri İçin Eğitim Becerileri Rehberi (Çev. Şahin N N, Çev. Edt. Özvarış Ş B), Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, 1999
Yardımcı Kaynaklar Tezler,Süreli yyınlar

Ders ile ilgili dosyalar