Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
19.YÜZYIL SİYASİ TARİHİ |
İkinci düzey |
ATA 523 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
SEÇMELİ
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ TEKİN AYCAN TAŞCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
OKUTMAN DR. İBRAHİM BOZBIYIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
|
Dersin amacı
|
19. Yüzyıl dünyasındaki gelişmeleri analiz edebilmek...
|
Dersin tanımı
|
ATA 523 19. YY SİYASİ TARİHİ
|
1- |
Fransız İhtilali: Sebepleri, gelişmeleri...
|
2- |
Viyana Kongresi...
|
3- |
Viyana Sisteminin Korunması, Viyana Sistemine Tepkiler...
|
4- |
Avrupa''da 1830 İhtilalleri: Nedenleri ve Sonuçları...
|
5- |
Avrupa''da 1848 İhtilalleri: Nedenleri ve Sonuçları...
|
6- |
Yunanistan''ın Bağımsızlığını Kazanması, Cezayir''in Fransa Tarafından İşgali, Mısır Sorunu: Mehmet Ali Paşa Ayaklanması...
|
7- |
Kırım Savaşı ve Sonuçları...
|
8- |
İtalyan Milli Birliğinin Kuruluşu, Alman Milli Birliğinin Kuruluşu...
|
9- |
Ara Sınav...
|
10- |
Avrupa''da Alman Üstünlüğü: Üçlü İttifak, Almanya-Avusturya Macaristan İttifakı, İkinci Üç İmparatorlar Ligi...
|
11- |
Osmanlı-Rus Savaşı (1877-1878): Nedenleri ve Sonuçları Avusturya''nın Bosna-Hersek''i İşgali, Arnavutluk Ayaklanması...
|
12- |
Girit Sorunu ve Türk-Yunan Savaşı...
|
13- |
Amerika Kıtasında Gelişmeler: Latin Amerika''da Bağımsızlık Hareketleri...
|
14- |
Amerika Birleşik Devletleri; Monroe Doktrini, Amerika''da İç Savaş...
|
15- |
Uzak Doğu Gelişmeleri: Çin ve Japonya...
|
16- |
Dönem Sonu Sınavı...
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
19. Yüzyıl dünyasındaki gelişmeleri analiz edebilmek...
|
2- |
Dünya, özellikle de Avrupa devletlerinin nasıl ortaya çıktıklarını anlayabilmek..
|
3- |
Devletler arasındaki anlaşmazlıkları ve savaşları nedenleri ve sonuçları ile değerlendirebilmek...
|
4- |
Söz konusu dönemdeki gelişmeleri, günümüz dünyası ile karşılaştırabilmek...
|
5- |
Bütün bu gelişmelerde Osmanlı Devleti''nin politikalarını da takip edebilmek...
|
6- |
İtalyan Milli Birliğinin Kuruluşu, Alman Milli Birliğinin Kuruluşunu verme amacı...
|
7- |
Osmanlı-Rus Savaşı (1877-1878): Nedenleri ve Sonuçları Avusturya''nın Bosna-Hersek''i İşgali, Arnavutluk Ayaklanmasını genel anlatma...
|
8- |
Girit Sorunu ve Türk-Yunan Savaşını anlatma...
|
9- |
Amerika Birleşik Devletleri; Monroe Doktrini, Amerika''da İç Savaşını anlatma...
|
10- |
Amerika Kıtasında Gelişmeler: Latin Amerika''da Bağımsızlık Hareketlerini verme...
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecini anlatabilecek.
|
|
2- |
Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecindeki olayları, savaşları anlatabilecek.
|
|
3- |
Mondros Mütarekesi ve bu süreçte yaşananları anlatabilecek
|
|
4- |
Mustafa Kemal Atatürk'ün yeni Türk devleti kurma fikrinin doğuşunu ve gelişimini anlatabilecek
|
|
5- |
TBMM'nin ortaya çıkışı ve özelliklerini anlatabilecek
|
|
6- |
TBMM'nin yaptıklarını, karşılaştığı siyasi ve askeri olayları anlatabilecek
|
|
7- |
Kurtuluş Savaşı'nın hangi şartlarda kazanıldığını ortaya koyabilecek
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
1
|
20
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
16
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
15
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Oral SANDER, Siyasi Tarih İlkçağlardan 1918e, İmge Kitabevi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Rıfat UÇAROL, Siyasi Tarih, Filiz Kitabevi - Stephen J. LE, Avrupa Tarihinden Kesitler 1494-1789, Dost Kitabevi - Fahir ARMAOĞLU, 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi 1789-1914, Türk Tarih Kurumu
|
|