Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Uzay Mühendisliği > SİSTEM DİNAMİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİSTEM DİNAMİĞİ Birinci düzey UZM206 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HARUN ÇELİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HARUN ÇELİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze / Uzaktan
Dersin amacı Bu dersin temel amacı öğrenciye bir sistem yaklaşımı kazandırarak karmaşık fiziksel sistemlerin modellenmesi konusunda eğitmektir. Ders ayrıca doğrusal zamanla değişmeyen sistemleri analiz etme yöntemlerini de öğretir.
Dersin tanımı İşaretler, sistemler, fiziksel sistemlerin modellenmesi ve analiz edilmesini içeren bir derstir.

Dersin içeriği
1- İşaretler
2- Sistemler
3- Dinamik sistemler, doğrusal olmayan sistemlerin doğrusallaştırılması
4- Frekans düzleminde modelleme
5- Laplace dönüşümü, Transfer fonksiyonu
6- Zaman düzleminde modelleme
7- Durum-uzay modeli
8- Ara Sınav
9- Blok (Öbek) şemaları ve sadeleştirme
10- Zaman düzleminde sistem analizi
11- Dinamik sistemin zaman yanıtı ve performansı
12- Dinamik sistemin zaman yanıtı ve performansı
13- Frekans düzleminde sistem analizi
14- Dinamik sistemin frekans yanıtı ve performansı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sistem Modellenmesi ve Analizi
2- Zaman ve Frekans Alanında Analiz
3- Doğrusal Olmayan Sistemler
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
4- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
5- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
6- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
7- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
8- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 3 21
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 6 6
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     129
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar