Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > ÇAMUR TORNA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇAMUR TORNA Birinci düzey SERU001 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MAGED MOHAMED ZAKY HASSAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MAGED MOHAMED ZAKY HASSAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli UYGULAMALI
Dersin amacı Çamur Torna kullanma kabiliyetine sahip olmak. Temel seramik ürünlerini tasarlayarak torna ile oluşturmak.
Dersin tanımı Elektrik torna ile pratik çalışması ve torna kullanarak geleneksel formlarının şekillendirmesi

Dersin içeriği
1- Ders tanıtımı, ders içeriği, puanlama sistemi, çamur torna türleri ve çamur torna kullanarak dairesel kaplar üretmesinin yöntemleri hakkında bilgilendirme. Dönemde ki gerekli malzeme ve araçlar gösterme.
2- Çamur hazırlaması ve yoğurması ve torna üzerinde sabitleme ve merkezleme.
3- Çamur torna üzerinde sabitleme ve merkezlemenin tekrarı ve şekillendirme temel kuralları ve youtube’tan video izleme
4- Çamur torna üzerinde sabitleme ve merkezlemenin tekrarı ve şekillendirme temel kuralları.
5- Torna üzerinde 5 adet kase şekillendirme.
6- Torna üzerinde 5 adet silinder şekilendirme
7- Dip alma yöntemleri ve et kalınlığı kontrol etmesini gösterme. Dip almak için torna üzerinde yeni 5 adet selindir ve 5 adet kaseler şekillendirip dip alma. youtube’tan video izleme.
8- VİZE SINAVI (Öğrencilere önceden dağıtılmış olan ölçme değerlendirme kriterleri ve sorumlulukların belirtildiği puanlama tablosunda bildirilen vize sınavı sorumluluğunun yerine getirilmesi)
9- Tornada vazolar ve dar ağızlı kapların şekillendirme yöntemlerinin gösterilmesi ve uygulaması. 5 adet vazo şekildirme
10- Vazolar ve dar ağızlı kapların dip alma yöntemleri. Geleneksel formlar resimlerini araştırma ve analiz yapılma.
11- Belirli bir tasarımın belirli boyutlara göre torna üzerinde şekillendirmesi. (10 adet tasarım ve 3 tasarım şekillendirme)
12- Kapaklı kapların şekillendirmesi + youtube’tan video izletme
13- Kapaklı kapların şekillendirmesi (5 adet)
14- Tornada şekillendirdikten sonra modife ve forma değişiklikler yapma yöntemleri. 3 adet modifeli kap şekillendirme.
15- FİNAL SINAVI (Öğrencilere önceden dağıtılmış olan ölçme değerlendirme kriterleri ve sorumlulukların belirtildiği puanlama tablosunda bildirilen vize sınavı sorumluluğunun yerine getirilmesi)
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çamur torna yöntemi ile şekillendirme yapabilmek.
2- Klasik (Geleneksel) dairesel kaplar üretme kurallarını kullanabilmek.
3- Çamur torna yöntemi ile objeler tasarlayabilmek ve çamur torna ile uygulamak.
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar • Peterson, Susan ve Jan, “Seramik Ypıyoruz”, Çev. Sevim Çizer, Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir 2009. (3. Bölüm: Çömlekçi Çarkının Büyüsü, Sayfalar: 67-96) • Dolors Ros, “Seramil”, Çev. Feza Altuniç, İnkılap Kitabevi, İstanbul 2006. (Çömlekçilik Çarkı: 50-57) • Ceramic Arts Daily (Online Dergisi)

Ders ile ilgili dosyalar