Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇAMUR TORNA |
Birinci düzey |
SERU001 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MAGED MOHAMED ZAKY HASSAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MAGED MOHAMED ZAKY HASSAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
UYGULAMALI
|
Dersin amacı
|
Çamur Torna kullanma kabiliyetine sahip olmak. Temel seramik ürünlerini tasarlayarak torna ile oluşturmak.
|
Dersin tanımı
|
Elektrik torna ile pratik çalışması ve torna kullanarak geleneksel formlarının şekillendirmesi
|
1- |
Ders tanıtımı, ders içeriği, puanlama sistemi, çamur torna türleri ve çamur torna kullanarak dairesel kaplar üretmesinin yöntemleri hakkında bilgilendirme. Dönemde ki gerekli malzeme ve araçlar gösterme.
|
2- |
Çamur hazırlaması ve yoğurması ve torna üzerinde sabitleme ve merkezleme.
|
3- |
Çamur torna üzerinde sabitleme ve merkezlemenin tekrarı ve şekillendirme temel kuralları ve youtube’tan video izleme
|
4- |
Çamur torna üzerinde sabitleme ve merkezlemenin tekrarı ve şekillendirme temel kuralları.
|
5- |
Torna üzerinde 5 adet kase şekillendirme.
|
6- |
Torna üzerinde 5 adet silinder şekilendirme
|
7- |
Dip alma yöntemleri ve et kalınlığı kontrol etmesini gösterme. Dip almak için torna üzerinde yeni 5 adet selindir ve 5 adet kaseler şekillendirip dip alma. youtube’tan video izleme.
|
8- |
VİZE SINAVI (Öğrencilere önceden dağıtılmış olan ölçme değerlendirme kriterleri ve sorumlulukların belirtildiği puanlama tablosunda bildirilen vize sınavı sorumluluğunun yerine getirilmesi)
|
9- |
Tornada vazolar ve dar ağızlı kapların şekillendirme yöntemlerinin gösterilmesi ve uygulaması. 5 adet vazo şekildirme
|
10- |
Vazolar ve dar ağızlı kapların dip alma yöntemleri. Geleneksel formlar resimlerini araştırma ve analiz yapılma.
|
11- |
Belirli bir tasarımın belirli boyutlara göre torna üzerinde şekillendirmesi. (10 adet tasarım ve 3 tasarım şekillendirme)
|
12- |
Kapaklı kapların şekillendirmesi + youtube’tan video izletme
|
13- |
Kapaklı kapların şekillendirmesi (5 adet)
|
14- |
Tornada şekillendirdikten sonra modife ve forma değişiklikler yapma yöntemleri. 3 adet modifeli kap şekillendirme.
|
15- |
FİNAL SINAVI (Öğrencilere önceden dağıtılmış olan ölçme değerlendirme kriterleri ve sorumlulukların belirtildiği puanlama tablosunda bildirilen vize sınavı sorumluluğunun yerine getirilmesi)
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çamur torna yöntemi ile şekillendirme yapabilmek.
|
2- |
Klasik (Geleneksel) dairesel kaplar üretme kurallarını kullanabilmek.
|
3- |
Çamur torna yöntemi ile objeler tasarlayabilmek ve çamur torna ile uygulamak.
|
4- |
-
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Peterson, Susan ve Jan, “Seramik Ypıyoruz”, Çev. Sevim Çizer, Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir 2009. (3. Bölüm: Çömlekçi Çarkının Büyüsü, Sayfalar: 67-96)
• Dolors Ros, “Seramil”, Çev. Feza Altuniç, İnkılap Kitabevi, İstanbul 2006. (Çömlekçilik Çarkı: 50-57)
• Ceramic Arts Daily (Online Dergisi)
|
|