Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. DEMET ÜNALAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. DEMET ÜNALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin sağlık hizmetlerinde kalite iyileştirme kavramlarını, yöntemlerini, araçlarını bilmesi ve kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Sağlık hizmetleri sunumunun ulusal ve uluslararası standartlar doğrultusunda gerçekleştirilmesi amacıyla kalite, sürekli iyileştirme (kaizen) ve akreditasyon hakkında bilgi edinmek.
|
1- |
Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı
|
2- |
Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
|
3- |
Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti
|
4- |
Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi
|
5- |
Kalite İyileştirmede Ekip Çalışması
|
6- |
Sürekli İyileştirme
|
7- |
Sürekli İyileştirme
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar
|
10- |
Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon
|
11- |
Belgelendirme ve Kalite Ödülleri
|
12- |
Hasta Güvenliği
|
13- |
Hasta Güvenliği
|
14- |
Liderlik
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kalite ve kalite yönetimi ile ilgili kavramları tanımlar
|
2- |
Kalite yönetim sürecini açıklar
|
3- |
Kalite çemberinin amaçlarını, yararlarını ve işleyişini açıklar
|
4- |
Politika ve prosedürlerin oluşturma adımlarını açıklar
|
5- |
Kalite yönetim sistemleri ile standartlarını açıklar
|
6- |
Toplam kalite yönetiminin özelliklerini tartışır
|
7- |
Toplam kalite yönetiminin temel ilkelerini tartışır
|
8- |
Sürekli kalite geliştirme araç ve tekniklerini açıklar
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
6. 7.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
|
|
4- |
Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
|
|
5- |
İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
|
|
6- |
İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
|
|
7- |
İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
|
|
8- |
İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
|
|
9- |
Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
|
|
10- |
Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
|
|
11- |
Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
69
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
DERS NOTLARI
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tatar Baykal Ü, Ercan Türkmen E (Ed.). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. 2. Uyer G. Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı. Vehbi Koç Vakfı Yayını, İstanbul, 2000. 3. Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Sim Matbaacılık, Ankara, 2013. 4. Rowland HS, Rowland BL. Nursing Administration Handbook. 4th Edition. An Apsen Publication, USA, 1997. 5. Ekici D. Sağlık Bakım Hizmetinin Yönetimi. Sim Matbaası, Ankara, 2013. 6. Kavuncubaşı Ş, Yıldırım S. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. Siyasal Kitabevi, Ankara, 2013. 7. Tengilimoğlu D, Işık O, Akbolat M. Sağlık İşletmeleri Yönetimi. 3. Baskı, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2011. 8. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01). 2. Baskı, Pozitif Matbaa, Ankara, 2016.
|
|