Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > UÇAK MALZEMELERİNİN YORULMA VE SÜRÜNME DAVRANIŞLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UÇAK MALZEMELERİNİN YORULMA VE SÜRÜNME DAVRANIŞLARI Birinci düzey SHA 508 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ADEM KARCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin amacı UÇAK MALZEMELERİNİN YORULMA VE SÜRÜNME DAVRANIŞLARI
Dersin tanımı UÇAK MALZEMELERİNİN YORULMA VE SÜRÜNME DAVRANIŞLARI

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Çevrimsel Yükleme, S-N Eğrileri
3- Kısa Ömürlü Yorulma
4- Yorulmanın Yapısal Özellikleri
5- Yorulma Çatlak İlerlemesi
6- Yorulma Çatlak İlerlemesi
7- Yorulma Özelliklerini Etkileyen Faktörler
8- Malzemelerde Yüksek Sıcaklıkta Görülen Problemler
9- Sürünme Testi
10- Sürünme Sırasında Meydana Gelen Yapısal Değişimler
11- Sürünme Mekanizmaları
12- Sürünme Mekanizmaları
13- Örnek Olaylar
14- Örnek Olaylar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yorulmayı tanımlar ve etkileyen faktörleri açıklar. Yorulma olayına yol açan temel ve yan faktörleri açıklar.
2- S-N eğrilerinin oluşturulmasını bilir ve yorumlar. Ortalama gerilme, gerilme aralığı ve gerilme şiddet faktörünün S-N eğrisi üzerine olan etkisini açıklar.
3- Yorulmanın yapısal özelliklerini açıklar ve yorumlar. Çatlak başlangıcı, ilerlemesi ve kırılma olaylarını açıklar ve tartışır.
4- Paris-Erdoğan eşitliğini bilir ve çatlak ilerleme hızını hesaplar. Malzemelerin yorulma çatlak ilerleme davranışını açıklar ve tartışır.
5- Metallerin sürünme davranışını açıklar. Malzemelerin sürünme mekanizmalarını açıklar.
6- Sürünmenin yol açtığı yapısal değişiklikleri açıklar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 5 50
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Schijve, J., Fatigue of Structures and Materials,Springer; 2nd edition (December 22, 2008)
Yardımcı Kaynaklar Schijve, J., Fatigue of Structures and Materials,Springer; 2nd edition (December 22, 2008)

Ders ile ilgili dosyalar