Ön koşul dersleri
|
Bu dersi almak için gerekli özel bir şart bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Teorik derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Pratik uygulamalarda ise Anabilim dalı laboratuarları imkanları kullanılacaktır.
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrencilere halk sağlığının korunması ve bu konuda veteriner hekimlerin görev ve sorumlulukları hakkında bilgi verilir.
|
Dersin tanımı
|
Çevre kirliliği ile ilişkili olarak halk sağlığının korunmasına yönelik uygulamalar ile kriterlerin yanı sıra özellikle bu konuda veteriner hekimlerin görev ve sorumluluklarının açıklandığı derstir
|
1- |
Çevre sağlığına giriş
|
2- |
Fiziksel, sosyal ve biyolojik çevre
|
3- |
Bulaşıcı hastalıklar ve bulaşma yolları
|
4- |
Kanser ve kanserojen maddeler
|
5- |
Hava kirliliği ve sağlık
|
6- |
Su kirliliği ve sağlık
|
7- |
Toprak kirliliği ve sağlık
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Atıklar ve çeşitleri
|
10- |
Mikro kirleticiler ve sağlık
|
11- |
Gürültü kirliliği, radyasyon ve sağlık
|
12- |
Stres ve depresyondan korunma yolları
|
13- |
Su kaynakları, plajlar, havuzlar ve sağlık sorunları
|
14- |
Çevre sağlığı koruma yöntemleri
|
15- |
Çevre kirliliği mevzuatı
|
16- |
Yarı Yıl sonu sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çevre kirliliğine neden olan etmenler
|
2- |
Çevre kirliliği ile ilişkili olarak halk sağlığının korunmasına yönelik uygulamalar ve kriterler
|
3- |
Çevre kirliliği konusunda veteriner hekimlerin görev ve sorumlulukları
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
12
|
36
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Çevre Sağlığı ve İş sağlığı, İ. Topuzoğlu, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, 1979
Kentleşme ve Çevre Sağlığı, Güler Ç, Çobanoğlu Z, Birinci baskı, Sağlık Bakanlığı, Ankara 1994.
Halk ve İşyeri Sağlığı, S. Velicangil, İstanbul üniversitesi, Tıp Fakültesi, 1978
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|