Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > ÇEVRE KİRLİLİĞİ VE HALK SAĞLIĞI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVRE KİRLİLİĞİ VE HALK SAĞLIĞI Üçüncü düzey VBH 665 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersi almak için gerekli özel bir şart bulunmamaktadır
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Teorik derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Pratik uygulamalarda ise Anabilim dalı laboratuarları imkanları kullanılacaktır.
Dersin amacı Bu derste öğrencilere halk sağlığının korunması ve bu konuda veteriner hekimlerin görev ve sorumlulukları hakkında bilgi verilir.
Dersin tanımı Çevre kirliliği ile ilişkili olarak halk sağlığının korunmasına yönelik uygulamalar ile kriterlerin yanı sıra özellikle bu konuda veteriner hekimlerin görev ve sorumluluklarının açıklandığı derstir

Dersin içeriği
1- Çevre sağlığına giriş
2- Fiziksel, sosyal ve biyolojik çevre
3- Bulaşıcı hastalıklar ve bulaşma yolları
4- Kanser ve kanserojen maddeler
5- Hava kirliliği ve sağlık
6- Su kirliliği ve sağlık
7- Toprak kirliliği ve sağlık
8- Ara sınav
9- Atıklar ve çeşitleri
10- Mikro kirleticiler ve sağlık
11- Gürültü kirliliği, radyasyon ve sağlık
12- Stres ve depresyondan korunma yolları
13- Su kaynakları, plajlar, havuzlar ve sağlık sorunları
14- Çevre sağlığı koruma yöntemleri
15- Çevre kirliliği mevzuatı
16- Yarı Yıl sonu sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çevre kirliliğine neden olan etmenler
2- Çevre kirliliği ile ilişkili olarak halk sağlığının korunmasına yönelik uygulamalar ve kriterler
3- Çevre kirliliği konusunda veteriner hekimlerin görev ve sorumlulukları
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 12 36
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çevre Sağlığı ve İş sağlığı, İ. Topuzoğlu, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, 1979 Kentleşme ve Çevre Sağlığı, Güler Ç, Çobanoğlu Z, Birinci baskı, Sağlık Bakanlığı, Ankara 1994. Halk ve İşyeri Sağlığı, S. Velicangil, İstanbul üniversitesi, Tıp Fakültesi, 1978
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar