Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YAPI BİLGİSİ II |
İkinci düzey |
MİM321 |
|
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
MIM 221 YAPI BİLGİSİ I
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ZÜBEYDE ÖZLEM PARLAK BİÇER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. BURCU SALGIN (1. Grup), DR. ÖĞR. ÜYESİ ATACAN AKGÜN (2. Grup), DR. ÖĞR. ÜYESİ SELMAN SEVİNDİK (3. Grup), DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖMER FARUK BAYRAM (4. Grup)
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞ. GÖR. MELTEM ULU
|
Dersin veriliş şekli
|
2 saat Teorik ve 2 saat Uygulama = 4 saat. Ders hem teorik anlatımlardan hem de uygulamalardan oluşmaktadır. Merdiven ve çatılar ile ilgili teorik bilgi aktarımının ardından öğrencilere çizim ve maket uygulamaları verilmektedir. Değerlendirme yöntemi: 1. Ara Sınav: Çizim Sınavı, Final/Bütünleme sınavı: Çizim Sınavı. Geçme notu ara sınavın %40’ı ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınavının %60’ının toplamından oluşmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere çatı ve merdiven tasarımındaki temel ilkeleri ve uygulama detaylarını aktarmak. Çatı ve merdivenlerin taşıyıcı sistemlerini en ilkelden çağdaş sistemlere doğru sınıflandırarak, çözümleyebilme ve detaylandırabilme yeteneği kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Teorik ve uygulamalı anlatımlarla gelenekselden moderne çatı ve merdivenlerde taşıyıcı sistem tasarımının ve malzeme çeşitlerinin aktarılması.
|
1- |
Öğrencilerle tanışma, dersin konusu, işleyişi ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgi verilmesi.
|
2- |
Düşey sirkülasyon araçları olan asansör ve merdivenler, merdiven elemanlarının tanıtılması.
Uygulama 1: Atölye çalışması (çizim).
Uygulama 1 üzerinden kritik verilmesi.
|
3- |
Oturtma ve payaslı merdiven sistemleri.
Uygulama 2: Atölye çalışması (çizim).
Uygulama 2 üzerinden kritik verilmesi.
|
4- |
Uygulama 2: Atölye çalışması (çizim).
Uygulama 2 üzerinden kritik verilmesi.
|
5- |
Uygulama 2: Atölye çalışması (maket).
Uygulama 2 üzerinden kritik verilmesi.
|
6- |
Kirişli ve konsol basamaklı merdiven sistemleri (ahşap/çelik).
Uygulama 3: Atölye çalışması (çizim).
Uygulama 3 üzerinden kritik verilmesi.
|
7- |
Uygulama 3: Atölye çalışması (çizim).
Uygulama 3 üzerinden kritik verilmesi.
|
8- |
Uygulama 3: Atölye çalışması (maket)
Uygulama 3 üzerinden kritik verilmesi.
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
Çatı elemanlarının tanıtılması.
Döşemeli oturtma çatı - beşik çatı çözümlemesi ve detayları.
Uygulama 4: Atölye çalışması (çizim).
Uygulama 4 üzerinden kritik verilmesi.
|
11- |
Uygulama 4: Atölye çalışması (çizim).
Uygulama 4 üzerinden kritik verilmesi.
|
12- |
Uygulama 4: Atölye çalışması (maket).
Uygulama 4 üzerinden kritik verilmesi.
|
13- |
Döşemeli oturtma çatı-kırma çatı çözümlemesi ve detayları.
Uygulama 5: Atölye çalışması (çizim).
Uygulama 5 üzerinden kritik verilmesi.
|
14- |
Uygulama 5: Atölye çalışması (çizim).
Uygulama 5 üzerinden kritik verilmesi.
|
15- |
Uygulama 5: Atölye çalışması (maket).
Uygulama 5 üzerinden kritik verilmesi.
|
16- |
Detay çözümleri, çatı kaplama malzemeleri, çatı yüzeyinden su uzaklaştırma.
Dönem sonu değerlendirmesi, sorular ve cevaplar.
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Merdivenlerin detay problemlerine çözüm bulma becerisi kazanır.
|
2- |
Çatıların detay problemlerine çözüm bulma becerisi kazanır.
|
3- |
Merdivenlerin ve çatıların uygulama projesi ölçeğinde çizimini yapar (1/50, 1/20, 1/10, 1/5).
|
4- |
Her iki yapı elemanının tüm yapı sisteminden bağımsız düşünülemeyeceği konusunda farkındalık kazanır.
|
5- |
Merdivenlerin ve çatıların taşıyıcı sistemi/biçimi ile yapıya uyum sağladığını kavrar.
|
6- |
Malzeme bilgisi, farklı ölçekte detay çizme ve grafik anlatım becerisi kazanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
- Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
2- |
- Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
3- |
- Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
4- |
- Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
|
|
5- |
- Edebiyat ve dilbilim alanlarında uzman seviyesinde araştırma ve akademik yayın yapar.
|
|
6- |
- Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
|
|
7- |
- Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
|
|
8- |
- Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
|
|
9- |
- Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
|
|
10- |
- Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
|
|
11- |
- Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
|
|
12- |
- Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
13- |
- Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
14- |
- Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
|
|
15- |
- Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
|
|
16- |
- Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
|
|
17- |
- Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
|
|
18- |
- Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
|
|
19- |
- Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
|
|
20- |
- Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
4
|
60
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
116
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Yapı elemanları ve ürün bilgisini içeren yayınlar, yasal zorunluluklar. • Çeşitli İnternet kaynakları. • Toydemir, N., Bulut, Ü., “Çatılar”, YEM Yayın, 2010. • Sarı, A., "Merdivenler", YEM Yayın, 2023.
|
|