Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MOLEKÜLER ORBİTAL TEORİSİ |
İkinci düzey |
KİM 555 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Şartsız
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. YAHYA GÜZEL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. YAHYA GÜZEL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu ders kimyadaki öğrencilere moleküllerin tanımlanmış kimyasını ve teorik prensiplerde bir temel sağlayacaktır. Amaç simetrinin kavramlarını ve onun uygulamalarını moleküler orbital teoriye katmak ve moleküler orbitali anlamak için bu teoriksel temel iskeleti kullanmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Moleküler orbital teori kullanılarak organik bileşiklerin yapı ve reaktivitesinin bir anlayışı ifade edilecektir. Yapı reaktivite ve mekanizma arasındaki ilişki üzerinde bazı görüşler tartışılacaktır
|
1- |
Bağların temel teorisi
|
2- |
Moleküler orbital teorisinin temel kavramı
|
3- |
İleri seviyede bağ teorisine uygulamalar.
|
4- |
Valens bağ teorisini istisna tutarak moleküler orbital teorisinin kavramları.
|
5- |
Moleküler orbital diyağramlarının kurulması.
|
6- |
Pi-bağlarının etkisini hesaba katarak molekül orbital diyağramlarının kurulması.
|
7- |
Bileşiklerdeki reaktivite için anahtar moleküler orbital sorumluluğunun tanınması.
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
İligili kimyasal reaksiyonlarda ürün dağılımının gerçekleştirilmesi.
|
10- |
Diels-Alder reaksiyonu
|
11- |
Moleküllerde bulunan simetri elementleri ve operatörlerinin tanınması ve anlaşılması.
|
12- |
Moleküllerin nokta gruplarının anlaşılması.
|
13- |
Moleküllerin simetri özelliklerinin uygulanması.
|
14- |
Karekter tablolarının kurulması.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yapı reaktivite ve mekanizma arasındaki ilişki üzerinde aşağıdaki konular öğrenilecektir;
moleküler orbital teori,
|
2- |
sınır orbital teori
|
3- |
stekiyometri, konformasyonal analiz, steroelektronik etkiler,
|
4- |
termodinamik ve denge, kinetik,
|
5- |
doğrusal serbest-enerji ilişki,
|
6- |
asit ve baz katalizler, sınıflandırılmamış iyonlar
|
7- |
kararlaştırılmış perisiklik reaksiyonlar gibi temel kavram ve prensipler
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
|
|
2- |
Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
|
|
3- |
Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
|
|
4- |
Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
|
|
5- |
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
|
|
6- |
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
|
|
7- |
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
|
|
8- |
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
|
|
9- |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
10- |
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
|
|
11- |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
4
|
52
|
Ödevler
|
5
|
8
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
3
|
8
|
24
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
8
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
8
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
2
|
2
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
193
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
3
|
20
|
Ödev
|
2
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|