Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Harita Mühendisliği > MATEMATİK-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATEMATİK-II Birinci düzey MAT 112 Zorunlu 2 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Lisans öğrencileri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BAĞDAGÜL KARTAL ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALİ DELİCEOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş Gör. Ebutalip ÇELİK
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı mühendislik problemlerini çözmede kullanılan gerekli matematik tekniklerini öğretmektir.
Dersin tanımı İntegral alma yöntemleri, integralin uygulamları, alan hacim hesabı, kutupsal koordinatlar, diziler ve seriler.

Dersin içeriği
1- Belirsiz integraller, integral alma yöntemleri, değişken değiştirmer, kısmi integrasyon yöntemi
2- İndirgeme bağıntıları, basit kesirlere ayırma, trigonometrik integraller
3- Rasyonel fonksiyonların integrali
4- Belirli integraller, belirli integralin özellikleri
5- İntegralin uygulamaları, alan hesabı
6- Hacim hesabı, kesit yöntemi, disk yöntemi
7- Kabuk yöntemi
8- Ara sınav
9- Eğri uzunluğun hesabı, dönel yüzeylerin alanı
10- Moment ve ağrlık merkezi, bazı limitlerin integral yardımıyla hesabı
11- Genelleştirilmiş integraller
12- Kutupsal koordinatlar, kutupsal koordinatlarda eğri çizimleri
13- Kutupsal koordinatlarda alan, yay uzunluğu, yüzey alan hesabı
14- Diziler, dizilerin yakınsaklığı, denklemlerin köklerinin yaklaşık bulmada Newton yöntemi
15- Seriler, pozitif terimli seriler ve bu seriler için yakınsaklık testleri, kuvvet serileri, Taylor serileri
16- Final sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İntegral kavramını anlama
2- İntegral yardımıyla alan, hacim, eğri uuznluğu ve yüzey alanı hesaplayabilme
3- Kutupsal koordinarlar yardımıyla, spiral, çember ve gül eğri ailerinin uzunlugunu veya alanlarını hesaplayabilme
4- Dizi yardımıyla bazı özel fonksiyonların değerlerini hesaplayabilme
5- Seriler yardımıyla bazı özel fonksiyonların değerlerini hesaplayabilme
6- Serilerle difransiyel denklemleri çözebilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Mustafa Balcı, Genel Matematik 1, Balcı yayınları, 2008.
Yardımcı Kaynaklar Dennis G. Zill, Warren S. Wright, Calculus, Nobel yayınnları, 2013.

Ders ile ilgili dosyalar