Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. AYDOĞAN SOYGÜDEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Genel olarak işletme tanım ve anlamı ile birlikte spor işletmelerinin tanım ve anlamlarının, spor işletmelerinin ortaya çıkış nedenlerine, Spor işletmelerinin tarihçesine, sporun kalkınmasında spor işletmelerinin önemine, işletme tür ve çeşitlerine, kimlerin spor işletmesi kurabileceklerine ait bilgiler ile, Spor işletmelerinin fonksiyon ve ilkeleri, özelliklerine dair bilgilerin öğretilmesi, spor işletmelerinin kuruluş ve işleyiş biçimlerinin, toplum ile spor işletmelerinin ilişkilerinin incelenmesi ve birbirlerinden beklentilerinin belletilmesi, bu dersin amaç ve hedefleridir.
|
Dersin tanımı
|
Genel olarak işletme tanım ve anlamı ile birlikte spor işletmelerinin tanım ve anlamlarının, spor işletmelerinin ortaya çıkış nedenlerine, Spor işletmelerinin tarihçesine, sporun kalkınmasında spor işletmelerinin önemine, işletme tür ve çeşitlerine, kimlerin spor işletmesi kurabileceklerine ait bilgiler ile, Spor işletmelerinin fonksiyon ve ilkeleri, özelliklerine dair bilgilerin öğretilmesi, spor işletmelerinin kuruluş ve işleyiş biçimlerinin, toplum ile spor işletmelerinin ilişkilerinin incelenmesi ve birbirlerinden beklentilerinin belirlenmesidir.
|
1- |
İşletmeye Ait Genel Kavramlar (Tanışma, Dersi Tanıtma, Dersin Gerekliliğini, Önemini, Beklentilerini Anlatma).
|
2- |
Spor İşletmelerinin Tarihçesi, Tanımları.
|
3- |
Genel Olarak İşletmenin Temel Bilgilerinden Hareket Ederek, Spor İşletme Bilgileri üzerinde yapılan çalışmalar.
|
4- |
Spor İşletmelerinin Çeşitleri Ve Özellikleri.
|
5- |
Spor İşletmelerinin Kuruluş Nedenleri Ve İşletme Çeşitleri.
|
6- |
Spor İşletmelerinin Amaçları.
|
7- |
Spor İşletmelerinde İnsan Unsuru.
|
8- |
Spor İşletmelerinin Konuları Ve İlgili Bilim Dalları.
|
9- |
Spor İşletmelerinin Temel(Esas) Fonksiyonları.
|
10- |
Spor İşletmelerinin Yardımcı Fonksiyonları.
|
11- |
Spor İşletmelerinin İlkeleri ( Rasyonalite=Akılcılık=Ekonomiklik).
|
12- |
Spor İşletmelerinin İlkeleri (Prodüktivite).
|
13- |
Spor İşletmelerinin İlkeleri (Rentebilite).
|
14- |
Spor İşletmeleri İle Toplum İlişkileri.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Spor işletmelerinin tanımlarını bilir, amacını,tarihçesi ile ilgili açıklamalar yapabilir.;
|
2- |
Spor işletmeleri ile ilgili kavramları anlar ve diğer bilim dalları ile ilişkilendir.;
|
3- |
Spor tesis ve işletmelerinin özelliklerine ait gerekli bilgileri taşır.;
|
4- |
Spor işletmeciliği mesleği ve müteşebbis ruhlu olma bilgilerini kazanır.;
|
5- |
İyi bir spor işletmesinde olması gereken özellikleri öğrenir.;
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
4- |
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
5- |
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
6- |
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
7- |
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
|
8- |
7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
|
|
9- |
7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
|
|
10- |
7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
11- |
8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
12- |
8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
13- |
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
14- |
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
15- |
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
4
|
16
|
Ödevler
|
12
|
3
|
36
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
6
|
2
|
12
|
Kısa sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
10
|
4
|
40
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Özalp, İ., Koparal, C., & Berberoğlu, G. (1996). Yönetim ve organizasyon. TC Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakiltesi.
Sporda Yönetim Ve Organizasyon - Mehmet Cankalp
|
Yardımcı Kaynaklar
|
EROĞLU, E., & ERSOY, A. (2020). Spor Yönetiminde Örgüt Kültürü ve Karar Verme. Akademisyen Kitabevi.
|
|