Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Sivil Havacilik (doktora) > UÇAK BAKIMINDA HASARSIZ KONTROL YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UÇAK BAKIMINDA HASARSIZ KONTROL YÖNTEMLERİ Üçüncü düzey SHA 610 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Adem KARCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin amacı UÇAK BAKIMINDA HASARSIZ KONTROL YÖNTEMLERİ
Dersin tanımı UÇAK BAKIMINDA HASARSIZ KONTROL YÖNTEMLERİ

Dersin içeriği
1- Uçak bakımında tahribatsız kontrolün önemi.
2- Tahribatsız kontrolün kalitesi.
3- Tahribatsız kontrolün hata tespit kapasitesi.
4- Tahribatsız kontrolün emniyet hedefi.
5- Özel tahribatsız kontrol yöntemleri.
6- D-sight yöntemi.
7- Uçak elemanlarının tahribatsız kontrolü.
8- Tabakalı kompozit yapıların tahribatsız kontrolü.
9- Yüksek sıcaklık kompozitlerinin tahribatsız kontrolü.
10- Korozyon hasarının tahribatsız kontrolü.
11- Yorulma hasarının tahribatsız kontrolü.
12- Darbe hasarının tahribatsız kontrolü.
13- Kaynak bağlantısının tahribatsız kontrolü.
14- Cıvata ve perçin bağlantısının tahribatsız kontrolü.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersin sonunda öğrenci tahribatsız kontrol yöntemlerinin emniyet ve ekonomi hedefini açıklayabilecektir.
2- Bu dersin sonunda öğrenci özel tahribatsız kontrol yöntemlerini açıklayabilecektir.
3- Tahribatsız muayene yöntemlerini sınıflar.
4- Uygun tahribatsız muayene yöntemini seçer.
5- Uçak bakımında tahribatsız kontrolün tercih nedenlerini söyler.
6- Tahribatsız kontrolün kalitesini tanımlar.
7- Hasarları analiz eder.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 5 50
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Peter J. Shull, Nondestructive Evaluation: Theory, Techniques, and Applications, 2002
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar