Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SİNİR SİSTEMİ |
Üçüncü düzey |
HİS 609 |
Seçmeli |
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ÖZGE GÖKTEPE
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. ARZU HANIM YAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr.Saim Özdamar
|
Dersin veriliş şekli
|
Power Point sunu
|
Dersin amacı
|
Sinir sisteminin embriyonik gelişimi ve sinir sistemi ile ilişkili organların fonksiyonlarının ve histolojisinin kavranması.
|
Dersin tanımı
|
Sinir sistemi ile ilgili organların embriyonik gelişimleri ve histolojik özelliklerinin tanımlanabilmesi
|
1- |
Sinir Sisteminin genel özellikleri ve fonksiyonları
|
2- |
Sinir sisteminin erken embriyonik gelişimi
|
3- |
Nöral tüpün şekillenmesi ve nöral tüp defektleri
|
4- |
Beyin ve Beyinciğin embriyonik gelişimi
|
5- |
Medulla spinalisin embriyonik gelişimi
|
6- |
Sinir sistemi konjenital anomalileri
|
7- |
Sinir dokusunun histolojik özellikleri, nöronlar ve sınıflandırması
|
8- |
Nöroglia hücreleri
|
9- |
Merkezi sinir sistemi ve Periferik sinir sisteminin Histolojik özellikleri
|
10- |
Beyin Histolojisi
|
11- |
Meninkslerin Histolojisi
|
12- |
Pleksus koroideus Histolojisi ve Kan-Beyin Bariyeri
|
13- |
Beyincik Histolojisi
|
14- |
Medulla Spinalis Histolojisi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sinir sisteminin erken embriyonik gelişimi
|
2- |
Nöral tüpün şekillenmesi ve nöral tüp defektleri
|
3- |
Beyin ve Beyinciğin embriyonik gelişimi
|
4- |
Medulla spinalisin embriyonik gelişimi
|
5- |
Sinir sistemi konjenital anomalileri
|
6- |
Sinir dokusunun histolojik özellikleri, nöronlar ve sınıflandırması
|
7- |
Nöroglia hücreleri
Merkezi sinir sistemi ve Periferik sinir sisteminin Histolojik özellikleri
|
8- |
Beyin Histolojisi ve Meninkslerin Histolojisi
|
9- |
Beyincik Histolojisi
|
10- |
Medulla Spinalis Histolojisi
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Nitelikli bilim insanı olur,
|
|
2- |
Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
|
|
3- |
Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
|
|
4- |
Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
|
|
5- |
Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
|
|
6- |
Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
|
|
7- |
Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
|
|
8- |
Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
|
|
9- |
Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
11- |
Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
6
|
84
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
12
|
5
|
60
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
2
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Histology a text and Atlas Sixth Edition Michael H. Ross, Wojciech Pawlina
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Temel Histoloji
Prof.Dr.Mukaddes Eşrefoğlu
|
|