Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (yüksek Lisans) > SİNİR SİSTEMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİNİR SİSTEMİ İkinci düzey HİS 609 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÖZGE GÖKTEPE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ARZU HANIM YAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr.Saim Özdamar
Dersin veriliş şekli Power Point sunu
Dersin amacı Sinir sisteminin embriyonik gelişimi ve sinir sistemi ile ilişkili organların fonksiyonlarının ve histolojisinin kavranması.
Dersin tanımı Sinir sistemi ile ilgili organların embriyonik gelişimleri ve histolojik özelliklerinin tanımlanabilmesi

Dersin içeriği
1- Sinir Sisteminin genel özellikleri ve fonksiyonları
2- Sinir sisteminin erken embriyonik gelişimi
3- Nöral tüpün şekillenmesi ve nöral tüp defektleri
4- Beyin ve Beyinciğin embriyonik gelişimi
5- Medulla spinalisin embriyonik gelişimi
6- Sinir sistemi konjenital anomalileri
7- Sinir dokusunun histolojik özellikleri, nöronlar ve sınıflandırması
8- Nöroglia hücreleri
9- Merkezi sinir sistemi ve Periferik sinir sisteminin Histolojik özellikleri
10- Beyin Histolojisi
11- Meninkslerin Histolojisi
12- Pleksus koroideus Histolojisi ve Kan-Beyin Bariyeri
13- Beyincik Histolojisi
14- Medulla Spinalis Histolojisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sinir sisteminin erken embriyonik gelişimi
2- Nöral tüpün şekillenmesi ve nöral tüp defektleri
3- Beyin ve Beyinciğin embriyonik gelişimi
4- Medulla spinalisin embriyonik gelişimi
5- Sinir sistemi konjenital anomalileri
6- Sinir dokusunun histolojik özellikleri, nöronlar ve sınıflandırması
7- Nöroglia hücreleri Merkezi sinir sistemi ve Periferik sinir sisteminin Histolojik özellikleri
8- Beyin Histolojisi ve Meninkslerin Histolojisi
9- Beyincik Histolojisi
10- Medulla Spinalis Histolojisi

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
2- Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 12 5 60
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Histology a text and Atlas Sixth Edition Michael H. Ross, Wojciech Pawlina
Yardımcı Kaynaklar Temel Histoloji Prof.Dr.Mukaddes Eşrefoğlu

Ders ile ilgili dosyalar