Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Spor Yöneticiliği > FUTSAL
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FUTSAL Birinci düzey SEÇ 320 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERDAR SUCAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HAKKI ULUCAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin yeni gelişmekte olan FUTSAL ı tanıması ve bu spora yönlendirilmesi.
Dersin tanımı futsal

Dersin içeriği
1- Öğrencilerle tanışma ve dersin nasıl işleneceği hakkında bilgi verme.
2- Futsalın Dünyadaki ve Türkiye deki tarihi gelişimi
3- Futsal oyun kurallarının anlatılması ve uygulanması (1-2-3-4-5.kural)
4- Futsal oyun kurallarının anlatılması ve uygulanması (6-7-8-9.kural)
5- Futsal oyun kurallarının anlatılması ve uygulanması (10-11-12-13.kural)
6- Futsal oyun kurallarının anlatılması ve uygulanması (14-15-16-1.kural)
7- Futsal da kullanılan temel tekniklerin anlatılması.
8- Futsal da kullanılan temel tekniklerin uygulanması.
9- vize sınavı
10- Futsal da oynanan sistemlerinin anlatılması
11- Futsal da oynanan sitemlerin saha dizilişinin gösterilmesi
12- Futsal da sistemlerin gruplar halinde uygulanması
13- Futsal da sistemlerin gruplar halinde uygulanması
14- Tüm kuralların ve sistemlerin maç formunda uygulanması
15- final sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Futsalın Tanıtımı ve Özellikleri öğrenilir.
2- Uygulamada tüm temel teknikler ve sistemler gösterilir.
3- --
4- --
5- --
6- --
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 4 5 20
Ara sınavlar 4 4 16
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     129
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Y.OCAK-S.BUĞDAYCI, FUTSAL(Salon Futbolu), Bedray yayınevi,2011
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar