Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İktisat > TARIM EKONOMİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TARIM EKONOMİSİ Birinci düzey B-İKT312 Seçmeli 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri dersin ön şartı bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AYTEKİN ALTIPARMAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr.Öğ.Üy. AYTEKİN ALTIPARMAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -----
Dersin veriliş şekli Ders esas olarak öğretim üyesi tarafından anlatılacaktır. öğrencilerdin de derse aktif olarak katılması beklenmektedir.
Dersin amacı Tarımın temel özellikleri, sorunları ve tarımsal konuların teorik olarak anlaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Temel sektörel bilgilere sahip olduktan sonra tarım sektörünü ilgilendiren genel konulardır.

Dersin içeriği
1- tarım ve toprak mülkiyetinin evrimi
2- tarımdan yerine getirmesi beklenilen fonksiyonlar
3- ekonomik kalkınma ve milli gelir içinde tarım sektörünün payı
4- ekonomik kalkınma ve tarımsal nüfusun azalışı
5- tarımsal üretim fonksiyonu
6- tarımsal üretim fonksiyonu
7- tarımda küçük ve büyük işletmeler
8- ARA SINAV
9- tarımda makinalaşma
10- tarımsal ürün fiyatları
11- tarımsal ürün fiyatları
12- Türkiye''de tarımsal ürünlere devlet müdahalesi ve doğrudan gelir desteği
13- Türkiye''de tarımsal ürünlere devlet müdahalesi ve doğrudan gelir desteği
14- tarımsal ürünlerin uluslararası mübadelesi ve uluslararası tarımsal örgütler
15- tarımsal ürünlerin uluslararası mübadelesi ve uluslararası tarımsal örgütler
16- FİNAL SINAVI
17- FİNAL SINAVI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İktisat biliminin temel prensiplerini kullanarak, tarımın ekonomik sorunlarını kavrayabilme ve çözebilme becerisini kazanır.
2- Tarımda ve tarıma dayalı sanayide kullanılan üretim faktörlerinin teknik ve ekonomik analizini yaparak, ileriye yönelik doğru kararlar alabilme becerisini edinir.
3- tarımsal piyasaları izleyebilme, piyasa aktörlerinin davranışlarını anlayabilme ve karar alma becerisi kazanır.
4- Tarım sektörünün ekonomi içindeki yerini ve önemini değerlendirebilme yeteneğini elde eder.
5- Türkiye ekonomisinde tarımın ekonomik, sosyal ve kültürel açıdan önemini tespit edebilme yeteneğini kazanır.
6- Tarım sektörünün alt dallarını ve sektördeki üretim şartlarını diğer sektörlerle karşılaştırmalı olarak analiz edebilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İktisadi konular ile ilgili temel kavramları ve ekonomik göstergeleri açıklar.
2- İktisadi olayları, kavram ve teorileri kullanarak açıklar.
3- İktisadi teorilerin ve modellerin işleyişini açıklar ve uygun analiz araçları ile test eder.
4- İktisadi düşüncenin gelişimi ve modern düşünce sistemi içindeki yerini karşılaştırmalı olarak analiz eder ve açıklar.
5- Nitel ve nicel analiz yöntemleri ve araçları veri toplama, analiz etme ve yorumlamada kullanır.
6- Sayısal, sözel ve grafik halinde sunulan iktisadi bilgileri açıklar.
7- İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır.
8- İktisat alanında bir yabancı dili kullanır ve yabancı literatürü takip eder.
9- Karşılaşılması öngörülmeyen karmaşık iktisadi durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretebilir.
10- Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte karşılaşılan iktisadi sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
11- İktisat alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
12- Bağımsız ve özgün araştırma yapar ve alanındaki temel birincil kaynaklara ulaşır.
13- İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası analiz yapar.
14- Demokrasi, insan hakları, toplumsal ve bilimsel değerler ile mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
15- İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunları çözer.
16- Sermaye piyasaları ile finansal teknikler konusunda sahip olduğu bilgileri kullanarak piyasalardaki gelişmeleri takip eder.
17- Ekonomideki karar birimlerinin davranışlarını bütüncül bir yaklaşımla analiz eder.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 3 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Zeynel Dinler. Tarım Ekonomisi. Bursa:Ekin yay.2014
Yardımcı Kaynaklar A.Zafer Gürler.Analitik Tarım Ekonomisi.Nobel yay.2012.

Ders ile ilgili dosyalar