Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU Üçüncü düzey İFE 526 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA KIZILAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA KIZILAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze ve online
Dersin amacı Fen eğitimine teknoloji entegrasyonunu sağlayan ders planlayabilmesini sağlamak.
Dersin tanımı FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU

Dersin içeriği
1- Eğitimde teknoloji entegrasyonu nedir? Teknoloji entegrasyonunu etkileyen faktörler
2- Teknoloji entegrasyonu modelleri
3- 21. yüzyıl becerileri ve Teknoloji okuryazarlığı
4- Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi-Öğretmen yeterlikleri
5- Dijital çağda öğrenme alanı tasarımı, Öğrenme ortamına teknoloji entegrasyonu
6- Çevrim içi öğrenme ortamları
7- Eğitimde teknoloji kullanımı
8- Görsel sunum programları ve fen öğretiminde kullanımı
9- Kavram karikatürleri ve fen öğretiminde kullanımı
10- 3D model oluşturma ve fen öğretiminde kullanımı
11- Dijital hikayeler ve fen öğretiminde kullanımı
12- Animasyonlar ve fen öğretiminde kullanımı
13- Kavram, zihin haritaları ve fen öğretiminde kullanımı
14- Artırılmış gerçeklik ve fen öğretiminde kullanımı
15- Eğitsel oyunlar ve fen öğretiminde kullanımı
16- QR kodlar ve fen öğretiminde kullanımı
17- Dijital ders kitapları ve fen eğitiminde kullanımı
18- Sanal laboratuvarlar ve fen öğretiminde kullanımı
19- Sanal müze gezileri ve fen öğretiminde kullanımı
20- Hologramlar ve fen öğretiminde kullanımı

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitime teknoloji entegrasyonunu kavrar.
2- Kavram karikatürlerini fen eğitiminde kullanır.
3- Hologramları fen eğitiminde kullanır.
4- 3D modelleri fen eğitiminde kullanır.
5- Animasyonları fen eğitiminde kullanır.
6- Artırılmış gerçekliği fen eğitiminde kullanır.
7- Sanal laboratuvarları fen eğitiminde kullanır.
8- QR kodları fen eğitiminde kullanır.
9- Zihin haritalarını fen eğitiminde kullanır.
10- Sanal müzeleri fen eğitiminde kullanır.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 14 3 42
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar