Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (y.l) > FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU İkinci düzey İFE 526 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA KIZILAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ESRA KIZILAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze ve online
Dersin amacı Fen eğitimine teknoloji entegrasyonunu sağlayan ders planlayabilmesini sağlamak.
Dersin tanımı FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU

Dersin içeriği
1- Eğitimde teknoloji entegrasyonu nedir? Teknoloji entegrasyonunu etkileyen faktörler
2- Teknoloji entegrasyonu modelleri
3- 21. yüzyıl becerileri ve Teknoloji okuryazarlığı
4- Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi-Öğretmen yeterlikleri
5- Dijital çağda öğrenme alanı tasarımı, Öğrenme ortamına teknoloji entegrasyonu
6- Çevrim içi öğrenme ortamları
7- Eğitimde teknoloji kullanımı
8- Görsel sunum programları ve fen öğretiminde kullanımı
9- Kavram karikatürleri ve fen öğretiminde kullanımı
10- 3D model oluşturma ve fen öğretiminde kullanımı
11- Dijital hikayeler ve fen öğretiminde kullanımı
12- Animasyonlar ve fen öğretiminde kullanımı
13- Kavram, zihin haritaları ve fen öğretiminde kullanımı
14- Artırılmış gerçeklik ve fen öğretiminde kullanımı
15- Eğitsel oyunlar ve fen öğretiminde kullanımı
16- QR kodlar ve fen öğretiminde kullanımı
17- Dijital ders kitapları ve fen eğitiminde kullanımı
18- Sanal laboratuvarlar ve fen öğretiminde kullanımı
19- Sanal müze gezileri ve fen öğretiminde kullanımı
20- Hologramlar ve fen öğretiminde kullanımı

Dersin öğrenme çıktıları
1- Eğitime teknoloji entegrasyonunu kavrar.
2- Kavram karikatürlerini fen eğitiminde kullanır.
3- Hologramları fen eğitiminde kullanır.
4- 3D modelleri fen eğitiminde kullanır.
5- Animasyonları fen eğitiminde kullanır.
6- Artırılmış gerçekliği fen eğitiminde kullanır.
7- Sanal laboratuvarları fen eğitiminde kullanır.
8- QR kodları fen eğitiminde kullanır.
9- Zihin haritalarını fen eğitiminde kullanır.
10- Sanal müzeleri fen eğitiminde kullanır.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır. 3- 4- 5- 6- 7- 8-
2- Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur.
3- Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
4- Bilgi ve İletişim Teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
5- Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
6- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur
7- Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
8- Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır. 9-
9- Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur. Alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal etkinlikler ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek bilgi ve becerilere sahip olur.
10- Mesleki Gelişim ve Yaşam boyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
11- Problem çözme yeteneklerini hem matematik eğitimi alanında hem de disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
12- Alanıyla ilgili çalışmalarda etik değerleri bilir ve uyar.
13- Alanıyla ilgili çalışmaları rapor haline getirebilir ve sunabilir
14- Bilimsel çalışma sürecinde kullanacağı verileri toplama, ölçme ve istatistiksel olarak ifade etme ve yorumlama becerilerini kazanır.
15- Fenbilgisi eğitimi alanında meydana gelen gelişmeleri yerel ve evrensel boyutta değerlendirebilir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 3 42
Sunum / Seminer hazırlama 14 3 42
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar