Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİ |
Birinci düzey |
BSÖ 305 |
Zorunlu |
5 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MEHMET BEHZAT TURAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MEHMET BEHZAT TURAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze - Uzaktan Eğitim
|
Dersin amacı
|
Öğrenme-öğretme süreçleri, alana özgü öğretim yöntemleri, genel öğretim yöntemlerinin beden eğitimi öğretimine uygulanması, incelenmesi, özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi ve mikro-makro düzeyde planlanması, öğretimin değerlendirilmesi, öğretim beceri ve uygulamalarıdır.
|
Dersin tanımı
|
Konu alanındaki spora özgü öğretim modelleri (doğrudan öğretim, taktik oyun yaklaşımı, akran öğretimi, spor eğitimi ve bireysel ve sosyal sorumluluk modeli) öğretim yöntemleri (komut, alıştırma, eşli çalışma, kendini kontrol, katılım, yönlendirilmiş buluş, problem çözme, öğrencinin tasarımı, kendi kendine öğrenme), konu alanında öğretim planlama, uygulama ve değerlendirilmesidir.
|
1- |
Beden Eğitimi temel kavramlar ve bu kavramların Beden Eğitimi öğretimiyle ilişkisi
|
2- |
Öğrenme-Öğretme Süreçleri
|
3- |
Türk Milli Eğitiminin amaçları ve Beden Eğitimi eğitiminin genel amaçları
|
4- |
Davranışçı, bilişsel ve yapılandırmacı yaklaşımlar
|
5- |
Alana Özgü Öğretim Yöntemleri
|
6- |
Genel Öğretim Yöntemlerinin Beden Eğitimi Öğretimine Uygulanması
|
7- |
Özel Öğretim Yöntem ve Stratejileri ile İlişkilendirilmesi
|
8- |
Mikro-Makro Düzeyde Planlanması
|
9- |
Beden Eğitimi dersinde kullanılan yöntem-teknik, araç-gereç ve materyaller
|
10- |
İlköğretim Beden Eğitimi dersi öğretim programının incelenmesi I
|
11- |
İlköğretim Beden Eğitimi dersi öğretim programının incelenmesi II
|
12- |
Ortaöğretim Beden Eğitimi dersi öğretim programının incelenmesi
|
13- |
Öğretim beceri ve uygulamaları
|
14- |
Beden Eğitimi ders kitaplarını, öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarını inceler
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Beden eğitimi ve spor alanındaki spora özgü öğretim modellerini tanır ve uygular
|
2- |
Beden eğitimi ve spor alanındaki yıllık, ünite ve günlük ders planı hazırlar, uygular ve değerlendirir.
|
3- |
Verilen örnek durumlar için günlük plan, yıllık plan ve etkinlikler geliştirir.
|
4- |
Varolan bir öğretim ortamını değerlendirerek yeniden tasarlar.
|
5- |
İlköğretim ve ortaöğretimde beden eğitimi öğretmenin sahip olması gereken özellikleri tartışır.
|
6- |
Beden Eğitimi temel kavramları ve Beden Eğitimi öğretimi ile olan ilişkisini açıklar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
|
|
2- |
Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
|
|
3- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
|
|
4- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
|
|
5- |
Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
|
|
7- |
Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
|
|
8- |
Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
|
9- |
Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
|
|
10- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
|
|
11- |
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
|
|
12- |
Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
|
|
13- |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
|
|
14- |
Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
|
|
15- |
Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
|
|
16- |
Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
5
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
97
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İnce L.M. ve Hünük D. (2010). Eğitim Reformu Sürecinde Deneyimli Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Stilleri ve Stillere İlişkin Algıları, Eğitim ve Bilim 157 Vol: 35 128-129
Graham G. (2008). Teaching Children Physical Education Becoming a Master Teacher. Human Kinetics.
Mosston M. ve Ashworth S. (2009). Çeviri Editörü: Demirhan G. Spor Yayınevi ve Kitabevi, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|