Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyoistatistik (yükseklisans) > BULBUS OKULI ÖN SEGMENT HASTALIKLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BULBUS OKULI ÖN SEGMENT HASTALIKLARI İkinci düzey VCR 627 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Haftada 2saat teorik
Dersin amacı Bu dersin amacı; bulbus okuli anatomisi ve önsegmentte meydana gelen hastalıkların tanı ve sağaltımının öğretilmesidir.
Dersin tanımı bulbus okuli anatomisi ve önsegmentte meydana gelen hastalıkların tanı ve sağaltımı

Dersin içeriği
1- Göz anatomisi
2- Göz anatomisi
3- Göz anatomisi
4- Bulbus okuli ön segment hastalıkları
5- Bulbus okuli ön segment hastalıkları
6- Bulbus okuli ön segment hastalıklarının tanısı
7- Bulbus okuli ön segment hastalıklarının tanısı
8- Bulbus okuli ön segment hastalıklarının sağaltım yöntemleri
9- Bulbus okuli ön segment hastalıklarının sağaltım yöntemleri
10- Bulbus okuli ön segment hastalıklarının sağaltım yöntemleri
11- Bulbus okuli ön segment hastalıklarının sağaltım yöntemleri
12- Bulbus okuli ön segment hastalıklarının sağaltım yöntemleri
13- Postoperatif bakım
14- Postoperatif bakım
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bulbus oculi anatomisi
2- Bulbus oculi muayenesi
3- Bulbus oculi ön segment hastalıkları
4- Bulbus oculi ön segment hastalıklarında teşhis metotları
5- Bulbus oculi ön segment hastalıklarında tedavi yöntemleri
6- Bulbus oculi operasyonları
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4- Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5- Bilimsel bakışa sahip olur,
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7- Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8- Bilimsel yenilikleri takip eder,
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 5 70
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fossum TW 2003 Small animal surgery, Manm FA, Constanninescu GM, Yoon H-Y, 2011, Fundemantals of Small animal surgery
Yardımcı Kaynaklar Samsar E, Akın F, 2003, Genel Cerrahi, Medipres, Ankara

Ders ile ilgili dosyalar