Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇOCUK CERRAHİSİ |
İkinci düzey |
ELK632 |
|
11 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. CÜNEYT TURAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Cüneyt Turan, Yrd. Doç. Dr. Mahmut Güzel
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araştırma görevlileri
|
Dersin veriliş şekli
|
Klinik uygulama
|
Dersin amacı
|
Çocuklarda sık görülen acil ve elektif cerrahi hastalıklara yaklaşımı tanı, ayırıcı tanı, müdahale ve stabilizasyon, tedavi ve temel girişimsel işlemleri
yapabileceklerdir
|
Dersin tanımı
|
Dönem 6 öğrencilerine yönelik 24 günlük seçmeli bir stajdır
|
1- |
Acil Servise ve Çocuk Cerrahisi polikliniğine gelen çocuk hastada öykü ve fizik muayeneden
yararlanarak hayati tehlike durumunu değerlendirme
|
2- |
Uygun tanısal tetkikler
|
3- |
Konjenital anomalisi olan hastaya uygun yaklaşım
|
4- |
Karın ağrısı olan hastaya uygun yaklaşım
|
5- |
Travma sonucu gelen hastaya uygun yaklaşım
|
6- |
Koroziv özofagus yaralanması olan hastaya uygun yaklaşım
|
7- |
İnvajinasyonla gelen hastaya uygun yaklaşım
|
8- |
İşeme bozukluğu olan hastaya uygun yaklaşım
|
9- |
Kasık bölgesindeki sorunlara uygun yaklaşım
|
10- |
Çoklu yaralanmalı hastaya uygun yaklaşım
|
11- |
Temel yara bakımı ve sütür yöntemleri
|
12- |
Acil hasta takibi
|
13- |
Hasta dosyası hazırlayabilme ve kayıt tutabilme
|
14- |
Temel girişimsel işlemler
|
15- |
Ameliyathanede sterilite kuralları
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Acil servis ve cocuk cerrahisi polikliniğine gelen çocuk hastada öykü ve fizik muayeneden yararlanarak cerrahi bir hastalık olup olmadığını değerlendirebilecek.
|
2- |
Hastanın dosyasını hazırlayabilecek, ve kayıt tutabilecek, uygun tanısal tetkikleri isteyebilecek
|
3- |
Konjenital anomalisi olan hastaya uygun şekilde yaklaşabilecek.
|
4- |
Karın ağrısı ile getirilen hastaya uygun şekilde yaklaşabilecek .
|
5- |
Travma ile ile getirilen hastaya uygun şekilde yaklaşabilecek .
|
6- |
Korroziv medda yaralanması ile getirilen hastaya uygun şekilde yaklaşabilecek
|
7- |
İnvajinasyon ile getirilen hastaya uygun şekilde yaklaşabilecek
|
8- |
İşeme bozukluğu olan hastaya uygun şekilde yaklaşabilecek .
|
9- |
Sterilite kurallarını uygulayabilecek.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Çayır-Mera ve Yem Bitkileri, Tarla Bitkileri Yetiştirme ve Islahı bilim dallarından birinde bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme, yorumlama ve uygulama yapabilme becerisi,
|
|
2- |
Tarla Bitkileri alanındaki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanabilme becerisi,
|
|
3- |
Tarla Bitkileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi,
|
|
4- |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme becerisi,
|
|
5- |
Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalarda karşılaşılacak öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme becerisi,
|
|
6- |
Tarla Bitkileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi,
|
|
7- |
Tarla Bitkileri alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi,
|
|
8- |
Tarla Bitkileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme becerisi,
|
|
9- |
Tarla Bitkileri alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme becerisi,
|
|
10- |
Öğrencilere akademik kariyerlerinde kendilerini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazandırabilmek
|
|
11- |
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonel davranabilme.
|
|
12- |
Tarla bitkilerinin tür ve çeşitlerinin tanımlanmasında kullanılan morfolojik ve genetik tanımlama yöntemlerini temel düzeyde öğrenerek uygulayabilecek düzeyde ön beceri kazanabilmek
|
|
13- |
Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi resmi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine sahip olabilme becerisi.
|
|
14- |
Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma,
|
|
15- |
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi,
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
20
|
4
|
80
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
80
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Pediatric Surgery Ashcraft KW, Holcomb GW, Murphy JP Elsevier Saunders philadelphia, Pennsylvania 2005
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Bebek ve Çocuklarda Cerrahi ve Ürolojik hastalıklar Can Başaklar Palme Yayıncılık Ankara 2006
|
|